مثبت اندیشی

  • توسط مدیر
  • دوشنبه , 24 آگوست 2020
  • 0

 

مثبت اندیشی و تاثیر آن در موفقیت

 

شاید خیلی از ما واقعا ندانیم با این همه مشکلاتی که در زندگی داریم، چگونه مثبت فکر کنیم و از زندگی لذت ببریم.

برخلاف تصور اکثر مردم، مثبت اندیشی و لذت بردن از زندگی ارتباط چندانی با عوامل محیطی و مادیات ندارد.

شما تنها زمانی خوشبختی را احساس میکنید و از زندگی خود لذت میبرید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید و جالب است بدانید که  نگرش شما فقط و فقط به خودتان بستگی دارد نه هیچ عامل دیگری.

واقعیت به خودی خود نه منفی و نه مثبت است. در واقع هرچه مثبت اندیش تر باشیم واقعیت را مثبت تر خواهیم دید و بالعکس .به افراد موفق دقت کنید ، همه آن ها رویکردی مثبت داشته اند و در نتیجه موفق شده اند . شروع کنید و مانند یک برنده فکر کنید .

ضمن اینکه تمرینات مثبت اندیشی گاهی از بهترین داروها و مراقبت ها نیز در حفظ سلامتی جسم و روح ما موثرتر است . بیماری ها و حتی تغییرات جدی و بزرگ در زندگی می توانند باعث ایجاد افکار منفی و ناامید کننده در ما باشند و سطح ایمنی و بازدهی روزانه مارا کاهش دهند . مثبت اندیشی فواید بسیار زیادی مانند بالا بردن اعتماد بنفس و سلامت روانی ، ارتقای سلامت فیزیکی دارد .

 

مثبت اندیشی چه فواید و اهمیتی دارد؟

مثبت اندیشی از جمله مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که ارتباط مستقیمی با برآورده شدن خواسته‌ها و رسیدن به موفقیت دارد. 

مثبت اندیشی یا خوش خیالی ؟!
اگر شما هم جزو افرادی هستید که مثبت اندیشیدن را مساوی با خوش خیالی می دانید لطفا همراه ما باشید تا از تفاوت این دو واژه مطلع شوید .

۱٫مثبت اندیشی

اشخاص مثبت‌ اندیش در هنگام وقوع یک اتفاق به دنبال نقاط قوت آن می‌گردند و از آنها برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند.

مثلافرد مثبت اندیش در هنگام مواجهه با شکست در حیطه کاری خود، به دنبال راه حل هایی برای رفع مشکل می گردد.چون به خوبی می داند که تنها عدم آگاهی است که عدم موفقیت را رقم می زند  . بنابراین با توجه به مثبت اندیشی خود از این موقعیت استفاده می‌کند و برای بالا بردن سطح آگاهی خود تلاش کرده و از بروز مجدد این مشکل جلوگیری می کند.

این افراد معمولا دچار ناامیدی نشده و در صورت بروز مشکل به دنبال راه حل می گردند .به این قبیل از افراد که بدون درجا زدن و بدون ناامیدی تلاش می کنند تا هر مشکلی را از راه حل درست خود رفع کنند، مثبت اندیش می گویند.  

۲٫خوش خیالی

اما افراد خوش خیال افرادی هستند که بدون تلاش در انتظار حل شدن خودبخودی مشکل یا هموارشدن مسیرشان به طور معجزه آسا هستند و به همین دلیل شکست های زیادی را تجربه می کنند . زمانی که دیگران با چنین فردی مواجه می‌شوند تصور می کنند با شخص مثبت اندیشی روبرو شده اند ، اما در اصل او یک شخص بی خیال است،در نتیجه  به طور ناخودآگاه نسبت به افراد مثبت اندیش بدبین شده و آنها را اشخاصی تنبل با امید های پوچ و واهی می دانند.

در ادامه راهکارهایی برای یک شروع هیجان انگیز در مسیر مثبت گرایی به شما ارائه خواهیم داد. راه کار زیر را مشاهده و عمل کنید تا حالت منفی گرایی را به مثبت اندیشی تبدیل کرده و این عادت خوب را در وجود خود به وجود بیاورید .

۱٫در گفتارتان از کلمات مثبت استفاده کنید

استفاده از کلمات مثبت نه تنها حس بهتری به شما می دهد بلکه باعث می شود اعتماد به نفس ، انگیزه و توانایی بیشتری احساس کنید و در نتیجه به خوبی از عهده کارتان بربیایید . اگر مدام به قسمتهای منفی قضیه فکر کنید و مثلا مدام بگویید ” نمی توانم” احساس ناتوانی و بی کفایتی در خودتان ایجاد می کنید و باور می کنید که شخص ناموفق و بی اراده ای هستید . پس لطفا در انتخاب کلمات دقت کنید .

 

۲٫افکار منفی را دور کنید

طبیعی است که گاهی روحیه ضعیفتری داشته باشیم اما باید سعی کنیم که حتی در این زمان ها نیز اجازه ندهیم افکار منفی برما غلبه کنند .می توانیم با فعالیتهایی هرچندکوچک در تغییر روحیه خود موثر باشیم . مثلا پیاده روی ، گوش کردن به موسیقی و یا حتی نقاشی .

۳ استفاده از عبارت تاکیدی مثبت

یکی از محبوب‌ترین و موثرترین تمرینات مثبت‌اندیشی، استفاده از جملات تأکیدی مثبت است. استفاده از این جملات به صورت منظم و تکرار آن تاثیر بسیار زیادی بر روحیه افراد گذاشته و امید و مثبت اندیشی را در افراد تقویت می کند .جملاتی مثل «من لایق خوشبختی هستم» یا «من ارزش عشق ‌ورزیدن را دارم» را با خودتان تکرار کنیدو بر آن باور داشته باشید تا دید مثبت تری به زندگی پیدا کنید.

۴٫روی نکات مثبت خودتان تمرکز کنید.

هر انسانی در گذشته خطاهایی داشته و شکست هایی را تجربه کرده است . اینکه مدام خودتان را بابت گذشته سرزنش کنید و بر روی خطاهایتان تمرکزکنید نه تنها چیزی را تغییر نمی دهد بلکه در موفقیت شما نیز تاثیر منفی می گذارد. یکباربرای همیشه خودتان را ببخشید ، و گذشته را رها کنید .
با درس گرفتن از گذشته به خودتان اعتماد کنید و فرصت دوباره ای به خود بدهید .

 

۵٫به جای تمرکز بر مشکلات برراه‌حل‌ها متمرکز شوید.

به جای اینکه مانند افراد منفی باف انرژی خود را صرف جنگیدن با مشکلات کنید ، بر روی راه حل تمرکز کنید .
این سخن چرچیل را به یاد داشته باشید که : «ما نیمی از عمر خود را در نگرانی برای باقی عمر خود می‌گذرانیم» و از آن درس بگیرید . سعی کنید در چنین مواردی با افکار مثبت و منطقی نگرانی را از خود دور کنید و توجه کنید که خیلی از مسائلی که نگرانشان هستید هرگز رخ نخواهد داد .

راه کاری که افراد مثبت اندیش در بروز یک مشکل از آن استفاده می کنند این است که همواره آماده ی یک تجربه جدید هستند . به یاد داشته باشید که همیشه نکات مثبتی وجود دارد که آن‌ها را باید ببینید و روی آن‌ها متمرکز شوید.

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!