چگونه بیشتر حقوق بگیرید

  • توسط مدیر
  • شنبه , 9 دسامبر 2017
  • 0

بر درآمد خود بیفزایید و سریع تر ارتقا رتبه بگیرید

در این مقاله می آموزید که چگونه حقوق بیشتر بگیرید و سریع تر ارتقای درجه پیدا کنید و به مسئولیت های بیشتر برسید. این روش ها و راهکارها را پر حقوق ترین و موفق ترین افراد جامعه ما به کار برده اند. وقتی شما این روش ها را به کار می برید، در تمام شئونات زندگی در مسیر سرعت زیاد به حرکت درمی آیید و در چند سال آینده بیش از ده یا بیست سال گذشته پیشرفت می کنید.

برخورد با استرس

هرگاه استرسی مزمن را تجربه می کنید، هرگاه گرفتار ناخشنودی، خشم و انواع نارضایی می شوید، متوجه می شوید. کاری را می کنید که اگر علم و اطلاع امروز را می داشتید آن کار را شروع نمی کردید.

از قانون اندیشه در مبنای صفر در مورد کار فعلی تان استفاده کنید. اگر آنچه را حالا میدانید قبلا می دانستید، آیا باز هم این کار را شروع می کردید؟ آیا برای فلان رئیس کار می کردید؟ آیا باز هم برای این شرکت کار می کردید؟ آیا در این صنعت باقی می ماندید؟ آیا به همین حقوق رضایت میدادید؟ آیا در این سمت و مقام باقی می ماندید؟ اگر جواب منفی است، سؤال بعدی شما این خواهد بود، چگونه و به چه سرعتی این موقعیت را تغییر می دهم؟ می توانید از اندیشیدن در مبنای صفر در همه شئونات زندگیتان استفاده کنید. به خصوص باید در روابط خود از آن بهره بگیرید. دلیل مهم بودن اندیشیدن براساس و مبنای صفر این است که تا زمانی که نتوانید برای شرایطی که در آن هستید کاری صورت دهید، نمی توانید پیشرفت کنید و به آن زندگی که می خواهید برسید.

صنعت با رشد سطح بالا پیدا کنید

اگر در صنایعی کار کنید که با سرعت زیاد رشد می کنند، در عرض دو، سه سال می توانید به اندازه ۵ تا ۱۰ سال کار کردن در صنایع با رشد ضعیف پیشرفت کنید.

بررسی و تحقیق کنید

بهترین دارایی و سرمایه یک شرکت، شهرت و اعتبار اوست. مهم این است که مشتریان این شرکت را چگونه ارزیابی می کنند. اگر علاقمندید که در یک صنعت خاصی کار کنید، بررسی و پرس و جو کنید که کدام شرکت ها در آن صنعت از شهرت و محبوبیت برخوردارند. این شرکت ها مکان هایی هستند که می خواهید برایشان کار کنید.

نگرش مثبت داشته باشید

۸۵ درصد موفقیت کاری شما، بدون توجه به اینکه از چه سطح مهارتی برخوردارید، تحت تاثیر نگرش و شخصیت شما بدست می آید. موفقیت کلی شما، اینکه چقدر حقوق می گیرید و به چه سرعتی ارتقای رتبه پیدا می کنید، بستگی به این دارد که دیگران چقدر شما را دوست دارند و تا چه اندازه حاضرند به شما کمک کنند.

خوب کار کردن با دیگران

بهترین کارکنان گروهی آنهایی هستند که شاداب و مثبت بوده و از سایرین حمایت می کنند. این افراد از همدلی فراوانی برخوردارند و به همکارانشان توجه و محبت دارند. اینها کسانی هستند که دیگران میخواهند با آنها کار کنند.

به صف مقدم بپیوندید

خوشبختانه برای جلو زدن و قرار گرفتن در صف مقدم راه و روش های مطمئنی وجود دارد. یکی از آنها این است که پیوسته مسئولیت های بیشتری بخواهید. برای انجام دادن هرمسئولیتی داوطلب شوید. دست کم هفته ای یک بار به سراغ رئیستان بروید و از او بخواهید مسئولیت های بیشتری به شما بدهد.

به خودتان ارتقای درجه بدهید

اغلب اشخاص در دنیای کار تنها کاری را انجام می دهند که به آنها گفته می شود. اما شما اینگونه نیستید. شما باید پیوسته کار بیشتر بخواهید. باید هرگاه مسئوليتی به شما واگذار می شود، آن را در اسرع وقت انجام دهید و نتیجه کارتان هم خوب باشد.

خواسته تان را مطرح کنید

این یکی از مهمترین اصول موفقیت است که به کمک آن میتوانید در مسیر با سرعت زیاد به حرکت درآیید. باید بگویم که «آینده از آن درخواست کنندگان است.»

آینده از آن کسانی نیست که به پشتی صندلی تکیه می دهند و انتظار دارند زندگیشان خود به خود بهتر شود. آینده متعلق به کسانی است که قدم به جلو می گذارند و خواسته هایشان را مطرح میسازند.

تقاضای افزایش حقوق کنید

اگر افزایش حقوق می خواهید، باید آن را تقاضا کنید. به جای اینکه مانند خیلی ها بگویید به پول بیشتری احتیاج دارید، از راه کار دیگری استفاده کنید. از همه کارهایی که در حال حاضر انجام می دهید فهرستی تهیه کنید. توضیح دهید چه مهارت های جدیدی آموخته اید. توضیح دهید که فعالیت شما چه تأثیر مالی قابل ملاحظه ای بر درآمد های شرکت داشته است.

از رد شدن نترسید

موضوع درخواست کردن یک چالش بزرگ در روابط انسانی امروز است. اشخاص از آن جهت از درخواست کردن خودداری می ورزند زیرا فکر می کنند که ممکن است درخواستشان رد شود. از آن می ترسند که جواب نه بگیرند. اما بهتر است اینگونه به موضوع فکر کنید. قبل از اینکه درخواست کنید، چیزی ندارید. اگر درخواست کنید و جواب نه بشنوید، در همان موقعیت قبلی باقی می مانید. اما در بسیاری از مواقع جواب مثبت می گیرید و بعد همه آینده شما می تواند متفاوت باشد!

به استحکام شخصیت خود بها بدهید

منش و شخصیت شما ارزشمندترین دارایی شخصی شماست. دیگران وقتی درباره حقوق شما تصمیم می گیرند، به شخصیت شما توجه می کنند.

نکته مهم در شخصیت صداقت است. در هر شرایطی حقیقت را بگویید. وقتی قولی می دهید، روی قول خود بایستید. وقتی حرفی میزنید، به حرفتان عمل کنید. وقتی می گویید کاری می کنید، آن کار را بکنید. مهم نیست که چقدر هزینه برمی دارد، مهم این است که آن کار را انجام دهيد.

رکن مهم دیگر شخصیت وفاداری است. نداشتن وفاداری بسیار مهلک است. وقتی احساس وفاداری دارید، هرگز از شرکت خود انتقاد نمی کنید و پشت سرش حرف نمی زنید. حتی اگر به دلیلی ناخشنود باشید، این ناخشنودی را برای خود حفظ می کنید. شما همیشه از کسانی که با آنها کار می کنید، حمایت می کنید.

در زندگی کاری و زندگی شخصی خود آینده نگر باشید

برای اینکه آینده نگر باشید، باید پنداره ای برای خود و برای حرفه تان در نظر بگیرید. دکتر ادوارد بین فیلد پس از فعالیت ۵۰ ساله در هاروارد به این نتیجه رسید که موفق ترین زنان و مردان در جامعه چشم انداز های بلندمدت دارند. آنها به ده یا بیست سال آینده زندگی خود می اندیشند و با توجه به افق زمانی بلندمدت تصمیم میگیرند.

مهمترین کلمه در آینده نگری آرمان سازی است. این بدان معناست که باید آینده شغلی خود را آرمان سازی کنید. برای سه تا پنج سال آینده خود برنامه ای در نظر بگیرید. فرض را بر این بگذارید که آینده ای عالی دارید و کار درستی را برای خودتان انجام می دهید.

در هر کاری که می کنید هدف گرا باشید

کسانی که هدف های روشن و مکتوب دارند و دقیقاً می دانند که چه می خواهند، به مراتب بیش از کسانی که هدفی ندارند حقوق دریافت می کنند.

هیچ عاملی به اندازه هدف گرا شدن نمیتواند آینده و درآمد شما را افزایش دهد. خوشبختانه هدف گذاری کردن مهارتی است که خیلی زود می توانید آن را فرابگیرید.

نتیجه گرا باشید

توانایی شما در رسیدن به نتیجه یکی از مهمترین تعیین کننده های حقوقی هستند که می گیرید. با نتیجه گرا بودن سریع تر ارتقای درجه می گیرید و به اضافه حقوقی می رسید. در تجارت نتیجه کار در حکم همه چیز است.

روش های به اثبات رسیده برای موفقیت

یکی از مهمترین رازهای رسیدن به موفقیت یاد گرفتن روش هایی برای رسیدن به موفقیت است که درستی آنها به اثبات رسیده است.

سریع ترین راه جلو زدن و پیش افتادن، مطالعه کردن متخصصان است. باید کاری را که آنها انجام می دهند انجام بدهید. برای رسیدن به موفقیت باید کسانی را که قبلا موفق شده اند مطالعه کنید.

در کارتان صاحب نظر باشید

همیشه دنبال راه های بهتر، ساده تر و ارزان تر بگردید تا کارتان را بهتر انجام بدهید و به نتایج مطلوب برسید.

شما از هوش طبیعی و خلاقیتی برخوردارید که بیش از حدی است که تا به امروز از آن استفاده کرده اید. هرچه از توانایی خود برای خلق ایده های جدید بیشتر استفاده کنید، باهوش تر و خلاق تر می شوید و در نتیجه ایده های بهتری پیدا می کنید.

هرچه ایده های بهتری برای افزایش فروش پیدا کنید، هرچه بیشتر بتوانید از هزینه ها بکاهید و یا سود دهی تجارت خود را بهتر و بیشتر کنید، حقوق بیشتری می گیرید و سریع تر به اضافه حقوق می رسید.

پیامدهای نیاموختن

نیاموختن و یاد نگرفتن تولید بیکاری های انبوه می کند، از میزان دستمزد می کاهد و توده های وسیع مردم امنیت شغلی خود را از دست می دهند. با از دست رفتن علم و اطلاع، کارکنان در رده های مختلف از رده کار خارج می شوند. ما در میانه یک انقلاب اجتماعی هستیم. شمار کارکنان عضو اتحادیه های کارگری مرتب کم و کمتر می شود.

تصور کنید که از نو شروع می کنید

برای لحظه ای تصور کنید که همه صنعت و همه شرکت شما یک شبه، نیست و نابود میشود و شما مجبور می شوید در یک تجارت جدید کاری متفاوت را شروع کنید. این چه کاری خواهد بود؟ تصور نکنید که این یک سؤال فرضی است و یا در مورد شما صدق نمی کند و مربوط به دیگران است. این سناریویی است که احتمالاً باید با آن روبه رو شوید. شاید زودتر از زمانی که ممکن است تصورش را بکنید. در این زمینه با مهمترین سؤالی که روبه رو هستید این است: «در چه کاری باید تخصصی پیدا کنم تا درآمد سطح بالایی به دست آورم؟»

در دنیای کار جواب هر سؤال و راه حل هر مسئله یادگرفتن و به کار بردن معلومات جدید است. باید با جذب ایده های جدید و به کار بردن آنها بر قدرت مغز خود بیفزایید. تنها اینگونه است که می توانید در رشته خود پیشرفت بکنید و به رأس حرفه خود برسید.

شخص تحصیل کرده

پيتردروکر، مشاور مدیریت، میگوید «انسان به واقع تحصیلکرده امروزی کسی است که چگونه یادگرفتن را در زندگی آموخته است.» تام پیترز میگوید «یادگیری پیوسته و ادامه دار منبع امتیاز رقابتی برای افراد و شرکت ها است.» هرچه بیشتر بدانید، بهتر می توانید مسائل کاری خود را حل کنید و به نتایجی برسید که دیگران بخواهند به شما حقوق سطح بالا بدهند. هرچه بیشتر بدانید، آزادی عمل و فرصت مناسب بیشتری به دست می آورید و هرچه بیشتر و سریع تر یاد بگیرید، در رشته خود بیشتر و سریع تر پیشرفت می کنید.

چگونه یاد گرفتن را بیاموزید

با گذشت زمان، دانش و مهارت های خاصی باطل و قدیمی می شوند. اما یادگرفتن چگونه آموختن، مهارتی همیشگی است که می توانید از آن در همه ایام زندگی خود استفاده کنید.

راه های یادگیری برای همه مدت عمر

برای یادگیری در تمام مدت عمر می توانید از سه روش استفاده کنید.

اول اينکه همه روزه در زمینه حرفه ای که در آن فعال هستید یک ساعت مطالعه کنید. راه دوم یادگیری پیوسته، همانطور که قبلاً هم توضیح دادم. این است که وقتی رانندگی می کنید، به نوارهای آموزشی گوش بدهید. سومین راه یادگیری پیوسته شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی مختلف در سرتاسر کشور است.

متعهد شوید که در سطح بهترین ها قرار بگیرید

تصمیم بگیرید در کاری که می کنید تبدیل به یکی از بهترین ها شوید. از امروز تصمیم بگیرید در شمار ۱۰ درصد بالای کارکنان در حرفه خود قرار بگیرید.

در کارتان مشتری گرا باشید

در تجارت، مشتریان در حکم همه چیز هستند. هدف اصلی تجارت ایجاد مشتری و حفظ آن است. سود یک تجارت نتیجه ایجاد مشتری و حفظ آن به تعداد کافی است که با هزینه منطقی همراه باشد.

مشتریان همه حقوق ها و دستمزدها را پرداخت می کنند. مشتریان موفقیت یا شکست شرکت ها را و همه کسانی را که در این شرکت وجود دارند مشخص می کنند. سام والتون زمانی گفت: «تنها یک رئیس وجود دارد و آن هم مشتری است. او می تواند همه اعضا را  از مدیرعامل گرفته تا دیگران را اخراج کند. کافیست پولش را جای دیگری خرج کند.»

 

مقالات مرتبط:
کسب درآمد
سه عامل، زندگی اقتصادی و آینده شما را متحول می کند
هفت نکته مهم درباره مدیریت شخصی
سه قاعده و قانون در زمینه آموزش ذهن
کار مناسب پیدا کنید
۷ خواسته کارفرمایان
قدرت متقاعد سازی
راه موفقیت را سوال کنید
هفت اقدام برای رسیدن به هدف
مدیریت مفید پروژه
قوانین مورفی در شغل
هفت اصل ضروری در کسب و کار
مسائل را به شکل نظام مند حل کنید
همیشه به سود بیندیشید
منبع: کسب درآمد نوشته برایان تریسی
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*