استفاده از روش‌های روابط عمومی


academyhaft 23 اسفند 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

ارتباطی بین خودتان و اخبار پیدا کنید

به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای برای ارتباط دادن محصول‌تان با اخبار یا تمایلات عمومی جاری باشید. زمانی که «ارثز بست» خط تولید جدیدی از غذای نوزاد با ساختار آلی را معرفی کرد، عدم امنیت خوردن غذاهایی که از نظر ژنتیکی اصلاح شده بود، خبر داغ روز بود. این قاعده را «رفتن به  آنجا که دوربین‌ها حاضرند» می‌نامند. خود را داخل ماجرایی کنید که مطبوعات در حال پرداختن به آن هستند و پرداختن به شما بسیار آسان‌تر می‌شود.

 

ارتباطی بین خودتان و شوی تلویزیونی با فیلم خلق کنید

با خلق برنامه‌ی تبلیغاتی که محصول شما را به جذابیت‌های یک فیلم یا شوی تلویزیونی ربط دهد، می‌توانید بخشی از توجه آن‌ها را به خود معطوف کنید.

 

توجه عموم را به محصول خود جلب کنید

می‌توانید از بسیاری از محصولات به عنوان وسایل صحنه‌ی نمایش یا ابزاری برای افزودن جذابیت بصری یا لامسه‌ای به برنامه‌های تبلیغاتی و روابط عمومی استفاده کنید.

 

مسابقه‌ای را روی صحنه ببرید

مسابقات تاثیر دارد ولی سعی کنید همیشه آن را کمی غیرعادی اجرا کنید. همچنین مسابقه را در ارتباط با محصول خود برگزار کنید.

 

به نفع امور عام‌المنفعه کار کنید

اگر می‌خواهید به دیگران کمک کنید، این کار را به شکل خلاقانه‌ای انجام دهید. دادن تنها مبالغی پول برای خیریه، حتی اگر زیاد هم باشد، به جای سود مالی، تنها کمی سر وصدای روابط عمومی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

خود را با یک تعطیل رسمی پیوند دهید

ربط دادن تبلیغات با یک تعطیل رسمی یا واقعه‌ی مهم بسیار موثر است. چون عنصر به جا بودن را به برنامه‌ی شما می‌افزاید که در غیر این صورت تبلیغات شما فاقد آن بود.

 

نظر خواهی کنید

رسانه‌های خبری بیش از هر چیز دیگر به اخبار علاقه دارند و همیشه هم برای متخصصان روابط عمومی آسان نیست که بتوانند به چیزی دست یابند که ارزش خبری داشته باشد یا حتی جدید باشد. نظر خواهی، اسلحه‌ی مخفی در روابط عمومی و یکی از آسان‌ترین راه‌های فراهم کردن خبر برای رسانه‌های خبری تشنه‌ی خبر است. دلیل آن ساده است. خبر کمی در دنیا وجود دارد ولی نظرخواهی عمومی، طبق تعریف، همیشه اطلاعات جدیدی خلق می‌کند.

 

مردم را بخندانید

بسیاری از سردبیران و تولیدکنندگان به دنبال مطالبی سطحی و پرکننده‌ی وقت برای پخش در فاصله‌ی بین برنامه‌های خبری سنگین‌تر هستند و شما با فراهم کردن مطالبی برای این منظور به فضای زیادی در رسانه‌ها دست می‌یابید. به عنوان مثال، چند کمدین در برنامه‌هایشان جداکردن برچسب‌های «برچسب را جدا نکنید، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.» را از روی مبلمان IKEA به شوخی می‌گرفتند.

 

یک برنامه مبادله ترتیب دهید

به عنوان مثال برای کفش کتانی بریتیش نایتز، هدق تشویق جوانان به خرید محصول بود. ما برنامه‌ی تبلیغاتی خاصی برای تشویق کودکان به بازی در خارج از منزل به جای تماشای تلویزیون خلق کردیم. اگر پدر و مادرها کنترل از راه دور تلویزیون‌ برای ما می‌فرستادند (که در واقع بعداً آن را به آن‌ها برمی‌گرداندیم) فرزند آن‌ها می‌توانست یک جفت کفش کتانی مجانی دریافت کند.

 

یک شخصیت خلق کنید

در طول چندین دهه به اثبات رسیده که خلق شخصیت‌ها روش موفقی در تهیه‌ی آگهی‌های تبلیغاتی است. این روش در مورد روابط عمومی هم موثر است.

 

مقالات مرتبط:
روابط عمومی چیست و عملکردش چگونه است؟
مخاطبان کلیدی در دسترس روابط عمومی
ده گام به سوی تبلیغات فروش خلاقانه
تهیه خبرنامه‌ی شرکت
اجرای برنامه‌هایی جهت جلب توجه مردم
ده فعالیت موفق و برتر در تاریخ روابط عمومی
منبع: روابط عمومی به زبان آدمیزاد نوشته اریک یاوربوم و باب بلای ترجمه بنفشه فرهمندی
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*