به خودتان فشار بیاورید


academyhaft 31 مرداد 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

دنیا پر از مردمی است که منتظرند کسی پیدا شود و به آنها انگیزه بدهد تا به آن کسی که دوست دارند باشند، تبدیل بشوند. اشکال اینجاست که کسی برای نجات نمی آید.

تنها ۲ درصد اشخاص می توانند بدون نظارت و سرپرستی کارشان را انجام دهند. ما این افراد را «رهبران» می نامیم. و ما می خواهیم شما هم در شمار همین اشخاص قرار بگیرید.

وظیفه شما این است که عادت کنید فشارها را روی خودتان بگذارید و منتظر نباشید کسی پیدا شود تا کارهایتان را به جای خود شما انجام بدهد. شما باید قورباغه های خودتان را پیدا کنید و بعد به ترتیب اهمیت آنها را بخورید.

ضرب الاجل های خیالی را در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه های غلبه بر امروز و فردا کردن این است که فرض را بر این بگذارید تنها یک روز فرصت دارید مهمترین کارتان را انجام بدهید.

تصور کنید که همه روزه پیامی اضطراری دریافت کرده اید و از فردا باید به مدت یک ماه شهر را ترک کنید. اگر مجبور بودید به مدت یک ماه شهر را ترک کنید، قبل از این کار چه می کردید؟ این کار هر چه هست از همین حالا دست به کار شوید و آن را انجام بدهید.

اشخاص موفق پیوسته برای رسیدن به مدارج بالاتر به خودشان فشار می آورند. اشخاص ناموفق هم کسانی هستند که پیوسته به فشار از ناحیه دیگران احتیاج دارند.

توانمندی های خود را به حداکثر برسانید

مواد خام عملکرد شخصی و بهره وری شما در انرژی جسمانی، ذهنی و احساسی شما نهفته است. یکی از مهمترین لازمه های شاد و مولد بودن این است که در تمام اوقات از انرژی خود استفاده مطلوب بکنید.

یکی از مهمترین لازمه های شاد و مولد بودن این است که بر میزان انرژی خود بیافزایید.

کار بیش از اندازه از بهره وری می کاهد

قاعده اش این است که میزان بهره وری و اثربخشی شما بعد از هشت یا نه ساعت کار کاهش می یابد. بدین منظور، ساعات طولانی کار تا پاسی از شب گذشته، گرچه در مواقعی ضرورت دارد، بدین معناست که در زمان بیشتر کار کمتر و باز هم کمتری صورت می دهید. هرچه بیشتر خسته بشوید، کارتان خراب تر می شود و اشتباهات بیشتری صورت می دهید. بعد به نقطه ای می رسید که مانند یک باطری که نیرویش کاهش یافته، به دیوار برخورد می کنید و بعد خیلی ساده نمی توانید ادامه بدهید.

 

به سرعت مناسب خود کار کنید

واقعیت این است که طی روز زمان معین و مشخصی دارید. در این زمان می توانید در حداکثر توانمندی خود ظاهر شوید. لازم است که این زمان را شناسایی کنید و در خود نظم و ترتیبی به وجود آورید که از این زمان برای انجام دادن مهمترین کارهای خود استفاده نمایید.

یکی از دلایل اصلی مسامحه کردن خستگی است. ممکن است بخواهید وقتی خسته هستید دست به کار شوید. در این زمان انرژی و اشتیاقی در شما باقی نمانده است. مانند یک موتور سرد در صبح، نمی توانید به خوبی شروع کنید.

هرگاه احساس خستگی بیش از اندازه می کنید و از این همه کاری که باید انجام بدهید کلافه هستید و وقت هم بسیار تنگ است، لحظه ای توقف کنید و بگویید: «این بیشترین کاری است که می توانم انجام بدهم.»

به اندازه کافی بخوابید

در هر هفته یک روز را به طور کامل کار نکنید. در این روز که اصولا باید یکی از روزهای تعطیل آخر هفته باشد نه چیزی بخوانید و نه کاری در ارتباط با دفتر کارتان انجام بدهید. به جای کار کردن به سینما بروید، ورزش کنید و یا با خانواده خود وقت صرف کنید. به مغزتان این امکان را بدهید که خودش را از نو شارژ کند.

از سلامتی خود حراست کنید

هر چه در زمان شروع کار احساس بهتری داشته باشید، کمتر مسامحه و دفع الوقت می کنید و اشتیاق بیشتری برای انجام دادن کارها پیدا می کنید و بهتر می توانید به سایر وظایف خود برسید. سطح انرژی زیاد برای بار آوری و بهره وری و شادی و سعادت بیشتر ضروری هستند. این گونه می توانید در هر کاری که می کنید به موفقیت سطح بالاتری برسید.

برای کار بیشتر به خودتان انگیزه بدهید

برای اینکه در بهترین حد خود ظاهر شوید، باید شخصاً به خود انگیزه بدهید. باید بتوانید مربی خودتان باشید، باید خودتان را تشویق کنید که در سکوی اول مسابقه قرار بگیرید.

برای اینکه به خودتان انگیزه بدهید، باید یک خوش بین به تمام معنا باشید. باید تصمیم بگیرید که به کلمات، اعمال و رفتار و واکنش های اشخاص و شرایط واقع در پیرامون خود پاسخ مثبت بدهید. نباید بگذارید  که مشکلات غیر قابل اجتناب و مشکلات زندگی روزانه روی روحیه و احساسات شما تاثیر بگذارد.

گفت و گوهای درون خود را کنترل کنید

میزان عزت نفس شما، اینکه خودتان را چقدر دوست دارید و چقدر به خودتان احترام می گذارید، روی انگیزه و پشتکار و مداومت شما تاثیر مثبت می گذارد. برای اینکه به عزت نفس بالاتری دست پیدا کنید، باید با خود مثبت صحبت کنید. مثلاً بگویید: «خودم را دوست دارم!» آنقدر این حرف را بزنید تا اینکه حرفتان را باور کنید و به گونه ای رفتار نمایید که انگار شخصیتی با عملکرد عالی هستید.

وقتی اشخاص حالتان را می پرسند، همیشه بگویید: «عالی هستم!»

بدون توجه به اینکه در لحظه چه فکری می کنید، بدون توجه به اتفاقی که در زندگی شما می افتد، تصمیم بگیرید که خندان و بانشاط باقی بمانید. همانطور که ویکتور فرانکل، در کتاب پرفروش «انسان در جست و جوی معنا»، می گوید: «انسان آزاد است که در هر شرایطی یک انتخاب کننده باشد.»

نگرش ذهنی مثبت را در خود ایجاد کنید

به نظر می رسد که خوش بین ها از سه رفتار ویژه پیروی می کنند که همه آنها را با تمرین و تکرار یاد گرفته اند.

اول، اینکه خوش بین ها در هر کاری به جنبه های مثبت آن توجه دارند. بدون توجه به اینکه اشکالات کدام اند همیشه به جنبه های خوب و سودمند نظر دارند و به نظر می رسد همیشه آن را پیدا می کنند.

دوم، خوش بین ها در هر مشکلی درسی ارزشمند را جست و جو می کنند. آنها معتقدند که مشکلات و گرفتاری ها محدود کننده نیستند، بلکه آموزنده هستند. به اعتقاد آنها هر مانعی درسی ارزشمند در خود دارد که می توان آن را آموخت و رشد کرد.

سوم، خوش بین ها برای هر مشکلی که با آن روبه رو شوند دنبال راه حل می گردند. آنها به جای اینکه در معرض مسائل و مشکلات شکایت یا سرزنش کنند، عمل گرا می شوند. آنها از خود می پرسند راه حل کدام است؟ حالا چه می توانیم بکنیم؟ کار بعدی کدام است؟

علاوه بر این، اشخاصی که عادتا خوش بین و مثبت هستند پیوسته درباره هدف هایشان حرف میزنند. آنها به آینده می اندیشند و در این خصوص حرف می زنند. کاری به این ندارند که در گذشته در کجا بوده اند و از کجا آمده اند. آنها همیشه به جلو و آینده نگاه می کنند.

هر چه مثبت اندیش تر باشید و احساس انگیزه بیشتری بکنید، با اشتیاق بیشتری شروع می کنید و با عزم جزم تری به راه خود ادامه می دهید.

 

 

برای مطالعه مقدمه این مقاله کلیک کنید:
مقدمه
مقاله های مرتبط:
روش های کاربردی و سهل برای غلبه بر امروز و فردا کردن
قاعده 80 به 20 را در همه کارها رعایت کنید
تنبلی خلاق را تجربه کنید
به شاخصه های کلیدی بیاندیشید
قانون سه را به کار ببرید
مقهور تکنولوژی نشوید
 منبع: قورباغه را بخور نوشته برایان تریسی
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*