تبلیغات مشتری ربا


academyhaft 25 آبان 1399 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

 

(تبلیغاتی که مثل آهنربا مشتری جذب میکند)

نویسنده: حانیه فتاحی

 

 

همه ی ما با مفهوم تبلیغات آشنا هستیم ،همان طور که میدانید محصولی که تولید میشود نیاز به یک تبلیغات دارد تا بتواند در بازار فروش موفق باشد در اصل، اگر در بازار فروش خوش ندرخشد، شکست میخورد چرا که تولید دوباره، بستگی به فروش محصولات قبلی دارد.

در بازار امروزه تبلیغات حرف اول را میزند ، طبق گفته هنری فورد شرکتی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف می کند،مانند کسی است که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند.

 

در نتیجه شما باید هزینه ای برای تبلیغات خود در نطر بگیرید و گمان نکنید که هزینه در این راه کاملا بیهوده ست .

خودتان را در نظر بگیرید وقتی به فروشگاه برای خرید میروید به سمت برند هایی که به گوشتان خورده و تبلیغاتش را دیده اید، بیشترجذب  می شوید تا برندی که اصلا نشنیده اید.

کاملا درست است که کیفیت محصول مهم است ،من هم موافقم ولی بالاخره محصولی را باید بخرید تا از کیفیت درونش خبر دار بشوید یا نه؟ و همان اولین خرید معمولا از محصولی که اسمش آشناست انجام میشود.

 

در بازار تبلیغات امروزه ،که تعداد رقبا هم بیشتر شده ، برد با کسی است که از ایده های جدید و خلاقانه استفاده کند.

به قول ویلیام برنباخ متفاوت نبودن در تبلیغات نوعی خود کشی است.

اگر با دقت به این جمله توجه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از روش های تبلیغاتی به کار گرفته شده توسط سایر برند ها، روش مناسبی برای تبلیغات برند ما نیز نخواهد بود. بلکه هر کسب و کاری بسته به نوع و زمینه فعالیت خود باید روش مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کند. مشتریان تمایل بیشتری به شیوه‌های تبلیغاتی خلاقانه از خود نشان می دهند.

 

از نظر مارک توئین نیز بسیاری از چیز های کوچک به واسطه تبلیغات صحیح، بزرگ شدند.

 

قبل از هرچیز بپردازیم به دو اصل مهم و کاربردی در تبلیغات:

 

قانون اول:

 

منطق در مقابل احساسات

 

ما وقتی یک محصول را می خریم، خرید خود را از طریق احساسات انجام می دهیم. بعد از پایان فرایند خرید، برای حمایت از خرید خود، از طریق منطق، به بررسی محصول می پردازیم. ذات تبلیغات این نیست که از طریق آن ها، ویژگی های محصول خود را برجسته نماییم، بلکه باید  مزیت های محصولات خود را برجسته کنیم.

 

قانون دوم:

 

تبلیغات موفق همیشه باید بعنوان سرمایه تلقی شود نه هزینه

 

شما فکر می کنید چکی که بابت تبلیغات پرداخته اید نوعی هزینه بوده، این در حالی است که باید تبلیغات را نوعی سهام تصور کنید. شما وقتی پولی بابت سهام می پردازید، آن را هزینه محاسبه نمی کنید، بلکه نوعی سرمایه گذاری بوده و شما برای رسیدن به بازده بیشتر این سرمایه گذاری را انجام داده اید. مرتبا بازار سهام را چک می کنید تا اگر سهام مربوطه بازدهی کم یا منفی داشت سرمایه خود را در سهام دیگری امتحان کنید. تبلیغات موفق برای کسب و کارتان نیز به همین شکل است. دائما بررسی کرده و بازدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

 

 

 

 

گام هایی برای رسیدن به تبلیغات موثر:

 

۱. اهداف فروش را مشخص کنید

 

با درک بازاری که در آن مشغول به کار هستید شروع کنید.

چه کاری را متمایز از رقبا انجام می‌دهید؟ مزیت رقابتی شما چیست؟

چگونه به این بازار هدف نزدیک می‌شوید؟

چقدر هزینه حاضرند به شما بپردازند؟

افرادی که به خدمات شما نیاز دارند چه کسانی هستند؟

چه سوالاتی دارند که می‌توانید به آنها پاسخ دهید؟

اگر نمی‌توانید به این سوالات به راحتی پاسخ بدهید، کار اصلی خود را در این مرحله، بر روی وضوح و شفافیت کار و هدف خود بگذارید. شما باید بدانید چه چیزی را به چه کسانی و با چه هدفی می‌فروشید. علاوه بر این برای فروش خود اعداد و ارقامی تعیین کنید که براساس آن پیش بروید.

 

۲. اهداف را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید

 

نتایج دلخواه (فروش ماهانه، سود هر فروش و غیره) را مشخص نمایید تا امکان ارزیابی پیشرفت وجود داشته باشد. اهداف مشخص، ذهن شما را متمرکز کرده و فعالیت‌های شما را هدفمند می‌سازد.

برای هر ماه برنامه‌ای داشته باشید. به این شکل به راحتی می‌توانید با توجه به نتایج به دست آمده اثربخشی برنامه خود را مشخص کنید

می‌خواهید هر ماه چقدر فروش داشته باشید؟

چه برنامه‌ای برای پاسخگویی بهتر به مشتریان دارید؟

از هر محصول تصمیم دارید تا چه میزان فروش داشته باشید؟

بیشتر بر روی فروش کدام محصولتان تمرکز دارید؟

 

۳. نیازهای مشتری را به او بفروشید

 

همیشه این پیش‌فرض را در نظر داشته باشید که مشتریان چیزی را می‌خرند که فکر می‌کنند به آن نیاز دارند. چگونه می‌توان آنها را متقاعد کرد که به محصولات شما نیاز دارند؟

مزایای محصول که باعث کاهش هزینه‌، وقت و حل مشکلات می‌شود را برجسته کنید.

ویژگی‌های محصول مثل وزن، رنگ، اندازه محرک اصلی خرید نیست. به خریدار نشان دهید:

 در صورت خرید چه کاری را راحت‌تر می‌تواند انجام دهد؟ چه احساس بهتری پیدا می‌کند؟ چه ارزشی به زندگی او اضافه می‌شود؟ چه تغییر مثبتی در سبک زندگی او ایجاد می‌شود؟ محصول چگونه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتری می‌شود؟

همیشه می‌توانید در محصولات خود بسته به نیاز تغییراتی به وجود بیاورید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.

 

۴. به مشتریان توجه نشان دهید

 

بازاریابی دهان به دهان، بهبود مهارت‌ فروش و به کارگیری سوالات استراتژیک کلید بازاریابی هدفمند است. با پیگیری دقیق خواسته‌های مشتریان و راه‌اندازی خدمات مشتریانِ باکیفیت، باعث حفظ بازار خود شوید. مشتریان دوست دارند بدانند به آنها توجه دارید و برای شما مهم هستند.

زمانی که مشتریان بدانند که محصول شما چه کمکی به آنها می‌کند و چه مزایایی دارد، فروش به مراتب راحت‌تر می‌شود. به علاوه اگر آنها از خرید راضی باشند به یک کانال تبلیغ کننده برای شما تبدیل می‌شوند.

افراد تبلیغات غیرمستقیم (توصیه افرادی که به آنها اعتماد دارند) را راحت‌تر می‌پذیرند و تاثیری به مراتب بیشتر از تبلیغات مستقیم دارد. با مشتریان به شکلی رفتار کنید که احساس کنند “ویژه” هستند.

 

 

 

 

 

 

 

۵. فروش هدفمند داشته باشید

 

در هر مرحله بدانید که به چه کاری مشغول هستید و به چه دلیلی این کار را انجام می‌دهید.

چه کسانی هدف فروش قرار می‌گیرند و چرا؟

می‌خواهید به آنها چه پیامی بدهید و برای چه هدفی؟

خدمات شما چه پیشنهاد ویژه‌ای برای مشتریان دارد؟

چه چیز محرک آنها برای خرید بیشتر است؟

در هر مرحله از فرآیند فروش برای تصمیمات بهتر، نیاز به شناخت بیشتر بازاری که در آن مشغول به کار هستید دارید.

 

۶. بپرس، گوش کن و سپس عمل کن

 

بیشتر از هر چیز دیگری، این سه کلمه خلاصه موفقیت در فروش است. سوالات شما باید حساب‌شده باشند. علاوه بر آن بر روی مهارت‌های شنیداری خود به‌خوبی کار کنید. سوالاتی از مشتری بپرسید که نشان دهد قصد کمک به او را دارید.

این سوالات به شناخت بهتر قشری که با آنها در تماس هستید کمک می‌کند. به مشتری نشان دهید که به او اهمیت می‌دهید، گوش دادن موثر باعث می‌شود که مشتریان احساس ارزشمند بودن بکنند.

 

۷. به دنبال یادگیری بیشتر باشید

 

نقاط ضعف خود را بشناسید. اهدافی تنظیم کنید تا مجبور شوید کارهایی انجام دهید که دوست ندارید، اما برای پیشرفت شما لازم است. تصویر یک فروشنده موفق را در ذهن خود حفظ کنید.

همانند یک اسفنج آنچه را که برای پیشرفت کاری نیاز دارید جذب کنید و همیشه به دنبال یادگیری بیشتر باشید. برای موفقیت در فروشندگی مطالعه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. فروشندگی نیز مانند هر کاری ترفندهای خاص خود را دارد.

 

۸. نگرش مثبتی به کارتان داشته باشید

 

نگرش قابل کنترل است و می‌توان بر ترس‌ها غلبه کرد. باورهایی که موفقیت شما را محدود می‌کند تغییر دهید. از افکارتان آگاه باشید، ببینید کدام‌یک از آنها تضعیف‌کننده است و پس از آن تعهد به تغییر را در خود ایجاد کنید. با صرف زمان و تلاش می‌توانید به فردی که می‌خواهید تبدیل شوید.

نگرش مهم‌ترین ابزار فروش است. هر چیزی که انگیزشی، مثبت و خوش‌بینانه است را انتخاب و از آن برای حفظ نگرش مثبت و متمرکز ماندن بر هدف استفاده کنید.

 

۹. با مشتریان در یک تیم باشید

 

بسیاری از فروشندگان تنها می‌خواهند بفروشند، به هر طریق و روشی که شده است! آنها فراموش می‌کنند که خرید مشتری به دلایل احساسی انجام می‌شود. مشتری زمانی که نسبت به خرید احساس خوبی داشته باشد خرید می‌کند.

بیشتر در نقش یک مشاور کاربلد ظاهر شوید تا یک فروشنده سمج. نباید به مشتری این احساس را بدهید که با زبان چیزی به او فروخته شده است. مشتری باید احساس کند که او را راهنمایی کرده‌اید و احساس رضایت کند.

فروش در حقیقت، گفتگو با دیگران با هدف بهبود زندگی و کسب و کار آنها است. اگر به این شیوه به کار فروش نگاه کنید شغلی بسیار لذتبخش خواهد بود.

قبل از فروش با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید تا احساس کنند هدف شما تنها فروش نیست. اگر فروش‌ مهم و سختی دارید بهتر است اطلاعات خوبی از مشتری داشته باشید و در شبکه‌های اجتماعی آنها را دنبال کنید. زمینه‌های کاری و شخصی مشترکی بین خودتان پیدا کنید.

 

 

۱۰. تمرکز روی یک بخش خاص از بازار

 

کمتر کسب و کاری امکانات، زمان و بودجه کافی برای تمرکز بر روی بخش بزرگی از بازار را دارد. روی طیف خاصی از مشتریان تمرکز کنید تا در این بازار کوچک‌تر به یک برند تبدیل شوید.

شما نمی‌توانید تبلیغی بنویسید که هر فردی را به شما جذب کند و نه کالا یا خدماتی داشته باشید که مناسب حال تمام افراد باشد. با تمرکز بر روی بخشی از بازار مشتریان شما هدفمند‌تر هستند و می‌توانید فروش بیشتری به آنها داشته باشید.

 

۱۱. از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید

 

فرقی نمی‌کند به صورت آفلاین فعالیت می‌کنید یا آنلاین. در هر صورت می‌توانید مشتریان را ترغیب کنید که در صورت معرفی افراد جدید و خرید آنها، تخفیفی یا جایزه‌ای برای آنها در نظر می‌گیرید.

در حالت ویژه، به جای تخفیف یا جایزه، درصدی از فروش را برای آنها در نظر می‌گیرید. این روش در هر کسب و کاری به خوبی جواب می‌دهد و کسب و کارهای کوچک و حتی بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی از این روش برای چند برابر کردن فروش خود استفاده می‌کنند.

 

۱۲. مشاوره بدهید

 

اگر کار شما به شکلی است که می‌توانید در ابتدا با ارائه مشاوره نظر آنها را جلب کنید، این کار را به صورت رایگان برای  تبلیغات خود بکنید.

بسیاری از مشاغل مانند حسابدارها، مشاوران تغذیه و تناسب اندام، طراحان دکوراسیون داخلی و مشاوران بیمه می‌توانند از این روش به خوبی استفاده کنند.

شما مشاوره را با هدف جلب اعتماد آنها انجام می‌دهید و صادقانه به آنها روش‌هایی برای بهبود شرایط‌شان بدهید.

 

۱۳. جلب رضایت مشتریان فعلی

 

به جای اینکه تنها به فکر جذب مشتریان جدید باشید، تلاش کنید هر چه بیشتر رضایت مشتریان فعلی را جلب کنید. حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم‌تر از جذب مشتریان جدید است و هزینه کمتری برای شما دارد.

 

به آنها تخفیف مدت‌دار، هدایا و پیشنهادهای ویژه‌ای بدهید تا احساس خاص بودن کنند. برای اینکه مشتری را هیجان زده کنید بدون اینکه از قبل اعلام کرده باشید به او تخفیف یا هدیه‌ای بدهید.

عمل فروش پایان ارتباط شما با مشتری نیست بلکه شروع آن است.

بعد از خرید نیز با آنها تماس بگیرید و نظرشان را درباره محصول و خدمات جویا شوید. ترغیب کردن مشتریان راضی، به خرید دوباره، به مراتب راحت‌تر از مشتریان جدید است تا برای اولین بار از شما خرید کنند.

برای مدیریت بهتر مشتریان بانک اطلاعاتی از اسامی و خریدهای قبلی و سوابق آنها داشته باشید. اگر مشتریان زیادی دارید از نرم افزارهای مدیریت مشتریان استفاده کنید.

با ارائه تخفیف یا هدایا، ایمیل یا شماره تماس مشتریان را دریافت کنید تا ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. در سایت می‌توانید با قرار دادن یک کتاب‌ الکترونیکی، کد تخفیف، لیست قیمت، ایمیل یا شماره تماس آنها را دریافت نمایید.

تخفیف‌ تنها مختص مشتریان فعلی، هدایایی ویژه هنگام خرید، مشاوره و پشتیبانی خوب محصول یا خدمات از مواردی هستند که شما را در ذهن مشتری ثبت می‌کند و تمایل پیدا می‌کند باز هم به شما مراجعه کند.

 

 

 

 

 

۱۴. تبلیغات هدفمند داشته باشید

 

چه در فروش فیزیکی یا آنلاین خریدار از روی تبلیغ تصمیم می‌گیرد که خرید را انجام دهد یا نه. تبلیغ نویسی یک مهارت بسیار مهم در فروش است. تبلیغات را در جایی انجام دهید که مشتریان شما در آنجا هستند.

یک تبلیغ خوب بخصوص اگر چندین بار دیده شود باعث می‌شود بیشتر در ذهن مشتریان بالقوه ثبت شوید. مشتریان به خدمات شما نیاز دارند اما یک مسئله می‌ماند، چگونه خود را در تبلیغات به آنها معرفی می‌کنید؟

در تبلیغات درباره اینکه شما چقدر خوب هستید، صحبت نمی‌کنید. تنها بر روی یک چیز تمرکز کنید: چه ارزش افزوده‌ای به زندگی مشتری اضافه می‌کنید.

 

۱۵. تبلیغات دهان به دهان، همیشه جواب می‌دهد

 

شما هر روز بهترین روش تبلیغات و بازاریابی را مقابل خود دارید، اما آن را نادیده می‌گیرید. مشتریان فعلی هر چند کم، یکی از راه‌هایی است که می‌توانند مشتریان وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند.

جذب هر مشتری هزینه دارد پس آنها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایتی فراتر از انتظارشان، آنها را به یک تبلیغ‌کننده سیار برای خود تبدیل کنید. تبلیغات دهان به دهان از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است.

هیچ چیز بیشتر از اینکه فردی که به او اعتماد دارید، محصول یا خدماتی را معرفی کند، شما را برای خرید ترغیب نمی‌کند. خود شما هم حتما تاکنون محصولی را خریده‌اید یا از خدماتی شرکتی به خاطر سفارش یکی از دوستا‌نتان استفاده کرده‌اید. مشتری راضی یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات برای رشد کار شما است.

 

۱۶. از تکنیک‌های بیش فروشی و فروش مکمل استفاده کنید

 

فروش لحظه‌ای را فراموش نکنید. وقتی بتوانید به هر خریدار محصولات بیشتری بفروشید، بیش فروشی صورت می‌گیرد. این کار می‌تواند با معرفی محصولات مشابه اما کاملتر در هنگام خرید انجام شود. نمونه دیگر بیش فروشی، فروش خدمات پشتیبانی یا نظایر آن با قیمت بیشتر، همراه با محصولات است.

شاید مشتری نداند که در کنار محصول خریداری شده چه محصول دیگری خرید او را تکمیل می‌کند. ساده‌ترین مثال آن در رستوران‌ها است. بعد از سفارش غذا تقریبا همیشه این سوال از شما پرسیده می‌شود:

چیزی دیگری میل دارید: نوشابه، دلستر، ماست، سالاد، زیتون …

این یک نمونه بارز از فروش مکمل است. شما هم در کارتان آن را پیاده کنید تا بدون هزینه بیشتر، فروش بیشتری داشته باشید.

این روش‌ها را می‌توانید در ایمیل‌های فروش هم اجرایی کنید. براساس فروش‌ یا دانلودهای قبلی محصولاتی که مرتبط با نیاز مشتری است معرفی می‌شوند.

لیستی تهیه کنید و ببینید در کنار فروش یک محصول، چه کالا یا خدمات جانبی می‌توانید ضمیمه کنید. این فروش‌ها معمولا رضایت مشتری را به همراه دارد چون احساس می‌کند خرید او کامل شده است.

در کنار فروش مکمل می‌توانید در هنگام خرید مشتری اگر آمادگی لازم را در او دیدید، محصولی گرانتر را به او معرفی کنید. این محصول گرانتر، اما کامل‌تر و متناسب با نیازهای مشتری است.

روش دیگر این است که اگر شغل شما نیاز به مراجعه دوباره مشتری دارد. زمانی را در همان جلسه اول برای مراجعه بعدی برای او تنظیم کنید. اگر هم مشتری محصولی از شما خریده‌ که می‌تواند دوباره به آن نیاز داشته باشد یا محصول جدید و باکیفیت‌تری جایگزین آن شده است، با ایمیل یا تماس تلفنی آن را با مشتری در میان بگذارید.

 

۱۷. تخفیف، چیزی شبیه جادو

 

تخفیف همیشه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، چون آن را یک فرصت می‌دانند. برای افرادی که کسب و کار خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اند یا مشتریان کافی ندارند، تخفیف می‌تواند وسیله‌ خوبی برای شناخته‌ شدن باشد.

اگر آنچه که ارائه می‌دهید کیفیت خوبی دارد این شانس را پیدا می‌کنید که آنها دوباره به شما مراجعه کنند. تخفیف را در حدی قرار دهید که محصول و خدمات شما را بی‌ارزش جلوه ندهد و از طرف دیگر تخفیف در حدی باشد که خریدار را ترغیب به خرید کند.

هر خرید ریسکی برای خریدار به حساب می‌آید و شما با تخفیف قصد دارید که این ریسک را برای او کاهش دهید. گاهی اوقات تخفیف مشتری را ترغیب می‌کند که بیشتر خرید کند چون می‌داند فردا چنین فرصتی ندارد.

 

۱۸. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید؟

 

شبکه‌های اجتماعی فرصتی دیگر برای جذب مشتریان بالقوه است. نیازی نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی داشته باشید. حضور پررنگ و جدی در یک شبکه‌ اجتماعی اما اینستاگرام بسیار بهتر از داشتن اکانت‌های زیاد در شبکه‌های مختلف با فعالیت‌های پراکنده است.

هر کالا یا خدماتی داشته باشید، مشتریان در اینستاگرام برای شما وجود دارد. برای اینکه از فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی جواب لازم را بگیرید، برنامه ریزی داشته باشید. پست‌هایی با عکس و کپشن‌های جذاب تهیه کنید. دیگران را لایک کنید و در پیج‌های مرتبط نظر بگذارید.

 

۱۹. تبلیغات چاپی هنوز موثر است

 

کاتالوگ، بروشور و کارت ویزیت روشی کم هزینه اما موثر برای کسب و کارهای کوچک است. به جای توجه بیش از حد به ظاهر و کیفیت کاغذ در تبلیغات، به پیامی که می‌خواهید انتقال دهید فکر کنید.

مشتریان بالقوه با دیدن کارت یا کاتالوگ شما باید متوجه شوند که کار شما در چه زمینه‌ای است و چه کمکی می‌توانید به آنها بکنید. طراحی‌های چاپی خود را ساده نگه دارید و تنها بر روی پیام تاکید کنید. حتی می‌توانید تخفیف یا این چنین مواردی را در آنها قید کنید که مشتری را بیشتر ترغیب کنید تا تبلیغات شما را نزد خود نگه دارند.

 

۲۰. مدیریت زمان را فرا بگیرید

 

روی اهداف خود تمرکز کنید. تمام فعالیت‌های خود را براساس میزان اهمیت و الویت آنها انجام دهید.

ارزشمندترین دارایی شما به عنوان یک فروشنده، زمانتان است. مدیریت زمان و اینکه روزتان را صرف چه کارهایی با چه الویتی می‌کنید در موفقیت شغلی بسیار تاثیرگذار است.

 

۲۱. فروش اینترنتی خدمات و محصولات را شروع کنید

 

حتی کسب و کارهای کوچک نیز به سایت نیاز دارند. اینترنت دنیای ما را بسیار تغییر داده است. امروزه بیشتر خریداران برای رفع نیازهای خود به اینترنت مراجعه می‌کنند. در سالهای دور وب‌سایت داشتن، امری نمایشی و لوکس بود اما امروزه یک ضرورت و فرصت بزرگ است.

وقتی فروش خود را به فضای مجازی بیاورید، می‌توانید خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و با هزینه‌ای بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین به یک برند شناخته شده‌ تبدیل شوید.

هزینه طراحی سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس بسیار کم و انجام آن بسیار ساده است. حتی می‌توانید خودتان همین امروز برای راه‌اندازی سایت دست به کار شوید.

اگر فروش اینترنتی محصولات نداشته باشید حداقل نیمی از بازار را از دست می‌دهید. امروزه هر فردی قبل از خرید دوست دارد که در اینترنت جستجو کند و اطلاعاتی به دست آورد. زندگی پرمشغله و سهولت خرید اینترنتی باعث شده بسیاری از افراد ترجیح دهند از پشت میز کالای خود را سفارش دهند.

 

یکی از مواردی که باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود، محتوایی است که به آنها در تصمیم‌گیری کمک کند. اگر در زمینه کاری خود بتوانید محتوای ارزشمندی تولید کنید که مشکلی از مشتری را رفع کند، بیشتر به شما اعتماد می‌کند.

اگر اطلاعات خوبی در اختیار او قرار دهید و خود را نه یک فروشنده بلکه یک متخصص نشان دهید، تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا می‌کنند. برای این کار بر روی تولید محتوای مرتبط در سایت و شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید. اصل اول فروش این است: قبل از فروش، ابتدا به سوالات مشتریان پاسخ دهید.

  • اگر تصور می‌کنید چیزی در بیرون، مانند شرایط اقتصادی مسئول موفقیت یا شکست شماست، کنترل سرنوشت و کارتان را از دست می‌دهید. وقتی هدفی جدی و با دلایل کافی دارید، پیشرفت سریع‌تر صورت می‌گیرد. در آخر برای موفقیت در فروش، دید طولانی مدت به کارتان داشته باشید تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

 

 

 

 

با آکادمی هفت در مسیر موفقیت گام بردارید…………

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*