حضور از طریق زبان بدن


academyhaft 2 بهمن 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

بدن ما با ما و دیگران حرف می‌زند. به ما می‌گوید که چه احساسی داریم و یا چه فکری می‌کنیم. ما با حالات بدن‌مان می‌توانیم حتی  واکنش‌های شیمیایی درون بدن خود را تغییر دهیم. در تحقیقی که جیمز لیرد(james Laird) در سال 1974 انجام داد به این نتیجه رسید که حتی اخم کردن و خندیدن ظاهری، ما را عصبانی‌تر و یا شادتر می‌کند. در تحقیقی دیگر که ژوهانس میکالاک(Johananas Michalak) در سال 2014 انجام داد، شرکت‌کنندگان را به دو صورت صاف و خمیده بر روی صندلی‌هایشان نشاند و واژه‌هایی را برای آن‌ها بر روی صفحه کامپیوتر به نمایش درآورد. نیمی از واژه‌ها مثبت(مانند زیبایی، لذت‌بخش) و نیمی منفی(مانند خسته، اندوهگین) بود. آن‌ها می‌بایست سپس این واژه‌ها را به یاد می‌آوردند. در پایان مشخص شد، شرکت‌کنندگان خمیده، واژه‌های منفی بیشتری به یاد می‌آورند و شرکت‌کنندگان صاف، واژگان مثبت بیشتری. با این تحقیق می‌توان نتیجه گرفت برخی از افسردگی‌ها و افکار منفی ما که باعث عدم حضور ما می‌شود، در حالات خمیده‌ی ما نهفته است و می‌توان صاف نشستن و یا صاف ایستادن برخی از مشکلات فکری خود را درمان کرد.

حالات بدنی ما، پیام‌های درونی ما را بروز می‌دهند و ما می‌توانیم برای حضور بیشتر از ژست قدرت کمک بگیریم. برای این کار پیش از هر چالش بزرگی، حالت‌های بزرگ به خود بگیرد تا بتوانید با آمادگی و حضور بیشتری در آن چالش وارد شوید. برخی از این حالت‌ها به شرح زیر هستند:

  • در اتاق‌های انتظار خمیده ننشینید.

  • به جای نشستن سعی کنید راه بروید و یا مقتدرانه بایستید.

  • اگر چاره‌ای جز نشستن ندارید، دستان‌تان را پشت‌ سرتان گره کنید. با اینکار شانه‌ها و سینه‌تان را صاف نگه می‌دارید.

  • پیش از دیگران به محل برسید. با این کار در جایگاه دلخواه خود قرار می‌گیرید و مکان را از آن خود می‌دانید. در نتیجه احساس می‌کنید دیگران به «خانه» شما آمده‌اند.

  • اگر از نظر جسمانی نتوانستید ژست قدرت بگیرید، این کار را به صورت ذهنی انجام دهید و خودتان را در قدرتمندترین حالتی که فکرتان می‌رسد، تجسم کنید.

  • آرام و عمیق نفس بکشید.

  • تا جای ممکن، حرکت کنید. این کار برای حاضران جذاب‌تر است.

  • مکث کنید! با ترس از سکوت، نمیتوانید از قدرت آن بهره‌مند شوید.

  • روی تلفن‌تان خم نشوید.

  • اگر زیاد با تلفن صحبت می‌کنید، سعی کنید از هدفون استفاده کنید.

  • سعی کنید گفتگو‌هایتان را در حال قدم زدن انجام دهید.

 

« برخی از مهم‌ترین فرصت‌های زندگی ما در موقعیت‌هایی از دست می‌رود که آمادگی کامل برای مواجهه با آن را نداشته‌ایم و یا در آن لحظات دچار اضطرابی شده‌ایم که ما را از قدرت لازم دور کرده است. مواجهه‌ی درست و به قاعده در این شرایط، به معنای حضور ماست و با برخی تمهیدات فکری و عملی می‌توان بیشترین حضور را داشت. بیشتر ما از کمبود آن رنج می‌بریم، بدون آنکه بدانیم کلید حضور در درون خود ماست. »

مقاله مرتبط:
واقعیت حضور
منبع: حضور نوشته امی کادی
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*