در کجای منحنی سیگموید قرار دارید؟


academyhaft 28 شهریور 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

اغلب شرکت ها و موسسات اقتصادی از سیکلی که به حرف s خوابیده شباهت دارد، پیروی می‌کنند، که اصطلاحاً به آن منحنی سیگموید گفته می‌شود. این محنی دارای سه فاز است که به این ترتیب‌اند:

فاز یادگیری:  با فعالیت زیاد شروع شده و ابتکارات جدیدی را تجربه می‌کنید. اغلب موسسات تجاری جدید از این مرحله جان سالم به در نمی‌برند.

فاز رشد: اگر فاز یادگیری را به سلامت پشت سر بگذارید به فاز رشد می‌رسید. در این مرحله به سود بالایی می‌رسید و از موفقیت تجاری خود لذت می‌برید اما باید از نزدیک و به دقت بازار و اقتصاد و تحولات آنها را زیر نظر داشته باشید. هرگز اجازه ندهید که موفقیت شما را مغرور کند و آمادگی آن را داشته باشید تا هر تغییری را که لازم است، در کارتان ایجاد کنید.

فاز تنزل: در این مرحله درآمد و هیجانات کاهش می‌یابند و برای برون ‌رفت از این مرحله باید سعی کنید آن را به فاز جدیدی تبدیل کنید. در این مرحله یا باید خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید و یا از گردونه رقابت خارج شوید و شکست را پذیرا شوید.

 

بهره‌وری خود را افزایش دهید

یازده اقدام کلیدی برای افزایش بهره‌وری

برای رسیدن به سطح بالای بهره‌وری به یازده توصیه‌ی کلیدی زیر عمل کنید:

  • هدف های واضح و روشنی در نظر بگیرید. آنها را مکتوب کنید

  • برنامه عمل روشنی بنویسید. هر یک دقیقه که صرف برنامه ریزی می‌کنید، ده دقیقه در اجرا صرفه جویی می‌کنید

  • اولویتهای خود را مشخص کنید

  • تمرکز داشته باشید و اجازه ندهید حواستان پرت شود

  • بر مدت روزکاری خود بیفزایید. زود شروع کردن و دیر تمام کردن در روز، هم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی شما را کمتر می‌کند و هم اینکه در طول روز دو سه ساعت وقت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد

  • محیط کار را به یک محیط آموزشی که در آن معاشرت و صحبت کردن با دیگران امر پذیرفته شده‌ای است، تبدیل نکنید

  • بر سرعت عمل خود بیفزایید

  • هوشمندانه‌تر کار کنید

  • کارتان را با مهارتتان همخوان کنید

  • کارهایتان را دسته بندی کنید. فعالیت های مشابه را در یک گروه قرار دهید و و همه آنها را به اتفاق تمام کنید

  • از تعداد اقدام های خود بکاهید

 

مسابقه شروع شده است

با خودتان مسابقه بدهید و ببینید که چند کار مهم را انجام می‌دهید. برای خود برنامه و ضرب‌الاجلی در نظر بگیرید و سعی کنید که زودتر از ضرب‌الاجل کارتان را تمام کنید.

از تصویرسازی برای هدایت و عملکرد خود استفاده کنید. به عنوان مثال خودتان را در پنج سال دیگر در همین زمان در نظر مجسم کنید. در این تصویر چه می‌بینید؟

 

مقاله های مرتبط:
موفقیت شغلی
مشتریان خود را بشناسید
 قانون پارتو
تجارت خود را رشد بدهید
برنامه بازاریابی قدرتمندی تدارک ببینید
مارک تجاری شخصی خود را خلق کنید
منبع: موفقیت شغلی
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*