راهنمای کارآفرینان برای توسعه ی مشتری در فناوری اطلاعات


academyhaft 20 تیر 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

 توسعه ی مشتری

توسعه ی مشتری چارچوبی با چهار گام برای کشف و اعتبار دادن به این نکته است که شما توانسته ­اید برای محصول خود بازار شناسایی کنید، محصولی با ویژگی ­های درست ساخته ­اید که نیازهای مشتریان را حل می­کند، روش­ های درست برای به دست آوردن و تبدیل مشتریان را مورد آزمایش قرار دادید،و منابع مناسب برای قیاس ­بندی کردن کسب ­وکار را استفاده کرده­ اید.

فرآیند توسعه ­ی مشتریان دارای مراحلی است که  مانند یک روش علمی می باشد:

1-مشاهده و توصیف یک پدیده

2-استفاده از فرضیه برای پیش ­بینی نتایج مشاهدات جدید

3-اندازه­ گیری عملکرد­های پیش ­بینی شده با توجه به آزمون ­های تجربی

یک ضرب المثل قدیمی فروش وجود دارد که می­گوید: « بدترین جوابی که شما می­ توانید از مشتری دریافت کنید “شاید” است.»

توسعه ­ی مشتریان دو نتیجه ­ی مهم به دنبال دارد:

نخست: به دست آوردن یک شرکت پررونق و موفق.

و دوم: کشف اینکه آیا بازاری برای فروش وجود دارد، و یا اینکه بازار ناکافی است (هنوز اشباع نشده است) و شما می­ توانید بر اساس آن کسب ­وکار مورد نظر خود را بسازید.

باور داشتن به توسعه ­ی مشتری یا اجرای موفقیت آمیز آن در کسب­ وکارتان، موفقیت را برای شما تضمین نمی ­کند. توسعه ­ی مشتری به شما کمک خواهد کرد (شما را مجبور خواهد کرد) تا به جای استفاده از فرضیات تست نشده، تصمیمات خود را بر اساس فرضیه ­هایی بگیرید که قبلاً آزمایش شده ­اند. نتایج حاصل از روند توسعه ­ی مشتری ممکن است نشان دهد که فرضیات شما در مورد محصولات خود، مشتریان خود و بازار خود همه اشتباه بوده ­اند. بعد از آن، شما به عنوان تولید کننده­ ی ایده (کارآفرین)، مسئولیت شماست که داده های به  دست آمده را تفسیر کنید و مجموعه ­ی بعدی  مفروضات  خود را تغییر دهید.

روش توسعه ­ی مشتری طراحی شده است تا به شما داده­ ها و بازخوردهایی را که شما ممکن است دوست نداشته باشید بشنوید را ارائه کند. این مربوط به شماست که بشنوید یا نه.

سه مرحله برای بحث در مورد توسعه­ ی مشتری وجود دارد:

1-درک فلسفه:

فرضیات خود را زیر سوال ببرید. تعصب و غیرت کارآفرینی را از کوری غرور جدا کنید. مسیر خود را برای دستیابی به چشم ­انداز خود تغییر دهید و یا اجازه دهید بازار شما را به نتیجه گیری­های مختلف راهنمایی کند. اکثر شرکت ­های موفق همین کار را انجام می ­دهند.

2-به کار بردن اصول در کسب­ وکار:

استفاده از اصول توسعه ی مشتری در کسب ­وکار مخصوص شما شاید سخت ­ترین کاری باشد که شما با آن روبه ­رو می ­شوید. آزمایش فرضیات خود در مورد محصول مناسب برای مشتری مناسب، بهترین روش ارائه ­ی محصول و مؤثرترین روش برای رسیدن به مشتری و تبدیل او به مشتری دائمی یک فرآیند نسبتاً مستقیم است. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، اما هرچه که شما عمیق­ تر به تمام متغییرهایی که باید ارزیابی کنید توجه می ­کنید، متوجه می­شوید که سطح موفقیت شما تا اکنون در چه حدی بوده است.

3-چیدن نقشه ­ی راه برای برداشتن قدم ­های محکم:

نقطه ی آغاز: توسعه ­ی مشتری، به عنوان یک چارچوب، باید برای کسب ­وکار شما طراحی شود. باید بتوانید چشم ­انداز، مدل کاری، محصول و بازار هدف را، در راستا و با توجه به توسعه ­ی مشتریان توصیف کنید.

نکته: از تفکر «ساده انگارانه» برای نزدیک شدن به بازار، استفاده کنید. یعنی: یک تئوری را تست کنید، تکرار کنید، دوباره تست کنید. تست یعنی آیا فناوری کار می­کند؟ آیا توزیع کار می­ کند؟ آیا ارزش فروش وجود دارد؟

 

منبع:راهنمای کارافرینان برای توسعه مشتری در فناوری اطلاعات 
 

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*