رهایی از حواس پرتی-قسمت اول


academyhaft 26 تیر 1399 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا وسایلتان را گم می کنید ؟آیا حرف دیگران را قطع می کنید ؟آیا فراموشکار هستید ؟اگرچه همه مردم این مشکلات را گاهی تجربه می کنند ،اما شاید شما جز آن دسته از افرادی باشید که این مشکلات و مشکلات بیشتر از این را هر روز تجربه می کنند .میخواهم کمکتان کنم ازین درد بزرگ خلاص شوید !کمکتان کنم سازمان یافته شوید …درکتان میکنم !تعریف دقیق حواس پرتی  سخت است، اما وقتی آن را می بینید، می شناسید. ممکن است چیزهایی بر روی میزتان داشته باشید که از آنها استفاده نمی کنید، اما آنها فضا اشغال کرده اند. ممکن است کاغذهایی در قفسه های دفتر کارتان دارید اما نمی دانید که می خواهید با آنها چه کار کنید. بی نظمی در خانه یا محیط کار می تواند باعث شود که احساس خود درگیری و رکود کنید. در این مقاله به شما کمک خواهد شد تا زندگی خود را بهتر مدیریت کنید .

 

 

 

با گامهای آهسته و موزون حرکت کنید..

 افراد مبتلا به مسئله  عدم تمرکز و توجه .. خود را با کارهای بسیار زیاد در یک زمان مشغول می کنند؛ که این منجر به فرسودگی و اجتناب آنها از انجام وظایف سازمان یافته می شود. راه حل آن، با گام های اهسته و موزون حرکت کردن است. برای از بین بردن بی نظمی به مجموعه ای از کارهای کوتاه مدت به جای بلندمدت فکر کنید. از بین بردن بی نظمی و سازماندهی کارها ابزاری هست که مانع از دست رفتن زمان می شود.

موقع سازمان دادن خود ، ساعت را روی بیست دقیقه تنظیم کنید. وقتی که زمان سنج به پایان رسید، توقف کنید. در دام انجام دادن “فقط یک کار دیگر” نیفتید. استراحت کنید و به خودتان برای انجام درست کار پاداش دهید.

 

 

 

با یک همیار سازمان دهنده همکاری کنید !

گاهی در مواقع سازماندهی، داشتن کسی در کنارتان، به متمرکز ماندنتان کمک می کند.  همیار سازمان دهنده یک دوست، فامیل و یا یکی از همکاران شماست که وقتی در حال طبقه بندی کاغذها، پرداخت صورتحساب ها، مرتب کردن کمد، یا سایر تکالیف سازمان دهی هستید به شما کمک می کند. برخی از افراد مشکلاتی در انگیزش دارند ولی نسبتا به خوبی تمرکز می کنند. سایرین در هر دو مشکل دارند. اینکه چقدر نیاز به همیار سازمان دهنده تان در انجام کارها دارید به شدت این موضوع ، سبک شخصیتی، مهارت های سازمان دهی و وظایفی که در دست دارید بستگی دارد .

در اینجا چند مدل برنامه به شما پیشنهاد میکنیم که بسته به شرایطتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و به کار ببندید ..

 

 

 

 

 

برنامه الف

 

افرادی که برنامه الف را انتخاب می کنند، همیار سازمان دهنده ای دارند که با آنها در اتاق حضور دارد، اما در کار آنها مداخله نمی کند! برای مثال در حالی که همیار شما در اتاق حضور دارد، کاغذها را مرتب کنید، اما این کار را مستقل انجام دهید. برنامه الف برای کسانی که احساس می کنند نیاز به کمک کوچکی برای سازمان دهی دارند اما ایده خوبی برای انجام سازمان یافته کارها دارند، کمک کننده است.

 

 

 برنامه ب

گروهی دیگر برنامه ب را انتخاب می کنند، کسانی که همیار سازمان دهنده ای دارند که به آنها کمک می کند اما پیشنهاد یا توصیه ای نمی کند! اگر می خواهید کاغذها را مرتب کنید، کاغذها را به همیار سازمان دهنده خود بدهید و به او بگویید که می خواهید آنها را برایتان مرتب کند. همیار سازمان دهنده می تواند به شما در برچسب زدن بر روی جعبه ها کمک کند، کیسه های زباله را بیرون ببرد، یا تکالیف دیگری را برای کمک به سازمان دهی مؤثرتر شما انجام دهد. به طور مثال به سراغ کمد خود می روید. تصمیم می گیرید که لباس هایی را که نمی خواهید به مؤسسه خیریه هدیه دهید. به هميار سازمان دهنده خود بگویید که جعبه مخصوصی را آماده کند. وقتی لباس هایی را پیدا کردید که مدت طولانی هم از آنها استفاده نکرده اید، با همیار سازمان دهنده خود صحبت کنید و آنها را به او بدهید. او لباس ها را داخل جعبه مخصوصی قرار می دهد. این فرآیند باعث می شود که کار را سریع تر انجام دهید و احتمال حواس پرتی را کاهش می دهد. برنامه ب برای کسانی پیشنهاد می شود که ایده خوب و روشنی از اینکه چگونه می خواهند سازمان یافته باشند، دارند اما مشکلاتی در متمرکز ماندن دارند.

 

 

 

برنامه ج

در برنامه ج، همیار سازمان دهنده شما به طور فعالانه در فرآیند مشارکت می کند.! او روش هایی را برای سازماندهی وسایل پیشنهاد می کند، از شما می پرسد آیا واقعا نیاز به چیزهای بخصوصی دارید و زمانی که تمرکزتان از بین می رود شما را مجددا هدایت می کند. به طور مثال تصمیم می گیرید که ظروف آشپزخانه را سازماندهی کنید. همیار سازمان دهنده شما همه چیزها را از قفسه خارج می کند و از شما می پرسد هر کدام را که می خواهید نگه دارید، در گوشه ای قرار دهید، یا اینکه آن را بیرون بیندازید. سپس آنها را در جای مناسب قرار می دهد. شما حتی به چیزها دست نمی زنید. این کار سطح حواس پرتی شما را کاهش می دهد و شما را از دمدمی مزاج بودن رهایی می بخشد. این گزینه برای کسانی که نیاز به کمک برای پیدا کردن برنامه ای سازمان یافته هستند و به دفعات گرایش به از دست دادن تمرکز دارند، مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در برخی از کارها، ایده ای روشن از کاری که می خواهید انجام دهید دارید. می توانید به برنامه الف یاب مراجعه کنید. در سایر کارها، ممکن است احساس کنید که نمی دانید از کجا شروع کنید. در این موقعیت، ممکن است بخواهید به سمت برنامه ج بروید. می توانید از همیار سازمان دهنده خود در روش های مختلف برای تکالیف مختلف استفاده کنید.

قبل از اینکه کاری را شروع کنید، میزان دخالتی که نیاز دارید همیار سازمان دهنده شما داشته باشد مشخص کنید.

این کار باعث می شود هر دو درک روشنی از انتظارات هم داشته باشید. همچنین باعث کاهش ناکامی و افزایش کارایی هردویتان می شود.

 

همیار سازمان دهنده خود را پیدا کنید

 وقتی به دنبال همیار سازمان دهنده خود می گردید، به دوستان، اقوام و همکاران خود که مشکلات عدم تمرکز ندارند و زمان کافی دارند که به شما کمک کنند فکر کنید. به دنبالکسانی باشید  که این ویژگی ها را دارند:

سازمان یافته ، صبور ، پذیرش ابتلای شما به مسئله عدم تمرکز و توجه کافی  و نقص شما در مهارت های سازماندهی و توانایی کمک به شما در زمان ناکامی و فرسودگی  ،توانایی در مدیریت زمان ، شنونده مهربان.

اگر نمی توانید دوست یا فامیلی پیدا کنید که همیار سازمان دهنده خوبی باشد، یک فرد حرفه ای می تواند به شما کمک کند.

 

 

 

 به یاد داشته باشید که شما در انتخاب آنچه برای شما کارایی دارد، بهترین گزینه هستید.

همچنین استخدام همیار شخصی را مورد توجه قرار دهید. همیار فردی است که برای ساعات معدودی در هر هفته به خانه شما می آید تا برای تمیز کردن، سازماندهی کردن و هدایت شما کمک کند. برای پیدا کردن همیار شخصی به پیشنهادهای فامیل و دوستان توجه کنید. همچنین می توانید از تبلیغات آنلاین استفاده کنید. در ارتباط با سابقه و پیشینة آنها مطمئن شوید و قبل از استخدام هر فردی سابقه آنها را بررسی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات همیار سازمان دهنده خود را جبران کنید!

 چگونگی جبران کردن خدمات همیار سازمان دهنده بستگی به نوع ارتباطتان دارد. ” با همیار سازمان دهنده خود ارتباط کاری دارید، ممکن است بخواهید که پول به بپردازید. معمولا هزینه خدمات سازمان دهی از طریق وجه پرداخت می شود.

اگر رابطه غیر کاری دارید، ممکن است بخواهید که از شیوه مبادله پایاپای استفاده کند. به طور مثال، همیار سازمان دهنده شما می تواند به ازای صرف زمان خود از مهارت های شما بهره ببرد، مثلا کمک کردن به او در نقاشی کردن خانه اش. بر روی جزئیات قبل از کار باهم به توافق برسید. مهم است که از روش های مختلف، خدمات و زحمات همیار سازمان دهنده تان را جبران کنید چون او ساعات زیادی را برای شما صرف می کند و تلاش می کند به شما کمک کند.

 

بالاخره حواس پرتی تو هم تمام می شود ….!

 

آکادمی هفت همیار سازنده توست …..

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*