سرمایه های لازم برای بازاریابی بیمه


academyhaft 10 آذر 1397 دقیقه مطالعه
iOS 14

 سرمایه­ های لازم برای بازاریابی بیمه

در مقالات قبلی به این نکته اشاره کردیم که هر فردی دایره ای طلایی از روابط نزدیک دارد که در کار بازاریابی بیمه این دایره طلایی اولین مخاطبان او را شامل می­شوند. یک بازاریاب بیمه مخصوصا افرادی که به دنبال کار در منزل هستند، افرادی مانند خانم های خانه دار، بازنشستگان، افراد کم توان و معلول و حتی دانشجویانی که به دنبال شغلی نیمه وقت اما پر درآمد هستند می توانند در منزل شغلی مناسب داشته باشند، درواقع یک بازاریاب بیمه لزومی ندارد از نخستین روزهای کاری به سراغ شرکت­ها و بنگاه­ها یا مراکز دولتی و غیر دولتی برود. او می­تواند فعالیت خود را از جمع اقوام، دوستان، آشنایان و همسایگان آغاز کند که شناخت و اعتماد خوبی نسبت به او دارند و این به اشکال مختلف نخستین روزها و ماه­های فعالیت یک بازاریابی بیمه را سهل و آسان می­کند:

اعتماد مشتری

مهمترین سرمایه یک فروشنده و بازاریاب اعتماد مشتری است، در ماه­ها و روزهای نخستین کاری، شما به سراغ افرادی می­روید که شناخت خوبی از شما دارند و این شناخت اعتماد آنها را به شما جلب می­کند. آنها می­دانند که اگر شما قصد کلاه­برداری یا فریب را داشتید، به سراغ افراد اشنایی که همیشه با آنها چشم در چشم می­شدید نمی­ آمدید. همین مقاومت افراد برای پذیرش پیشنهادات خرید شما را بسیار کمتر کرده و حتی به صفر نزدیک می­کند.

اعتماد بنفس

از دیگر داشته ­ها و سرمایه ­های یک فروشنده اعتماد به نفس است. یک فروشنده یا بازاریاب حرفه ­ای اعتماد به نفس خوبی دارد و به واسطه قدرتی که در کلام و گفتارش بکار می­گیرد، می­تواند بر دیگران اثرگذاری کند.

از آنجایی که شما کار خود را در حوزه بازاریابی از جمع روابط طلایی آغاز می­کنید، کمتر از ایجاد ارتباط با افراد جدید و غریبه، دچار ترس و هراس می­شوید. این نکته مهم باعث می­شود بتوانید به خوبی اعتماد به نفس خویش را حفظ کرده و آموزش­های کسب شده را به خوبی در مذاکره به کار گیرید.

این در حالی است که اگر مجبور بودید از روزهای نخست به سراغ افراد غریبه و مهم بروید، ترس و نگرانی به شدت می­توانست اعتماد به نفس­تان را تخریب کند.

بیان تاثیرگذار

از دیگر داشته ­ها و سرمایه­ های مهم یک بازاریاب حرف ه­ای کلام تاثیرگذار و قابل فهم است. در واقع یک بازاریاب بعد از مدتی می­فهمد که از چه روش و ادبیاتی در گفتار و مذاکره خود استفاده کند تا بتواند بر دیگران اثر بگذارد.

اما کسب این سرمایه­ نیاز به تمرین و ممارست دارد. بنابراین در روزهای نخست کاری شما قطعاً کمتر از این سرمایه برخوردار هستید. در نتیجه وقتی فعالیت خود را از بین روابط طلایی خود آغاز می­کنید، می­توانید این ضعف را به خوبی پوشش دهید. چرا؟

افراد دایره طلایی کسانی هستند که به خوبی شما و ادبیات گفتاری­تان را می­شناسند و راحت ­تر از یک غریبه منظور شما را متوجه می­شوند. ضمن اینکه به واسطه آشنایی صبر و حوصله بیشتری نیز نسبت به یک غریبه از خود نشان می­دهند و این فرصت مهم و درخشان را در اختیار شما قرار می­دهند که با تمرینِ مذاکره با آنان، نکات و اصول مهمی را فرا گیرید.

آزادی وقت و زمان کار

شما به عنوان یک بازاریاب بیمه نیازی نیست که ساعات مشخصی از روز را به کار خود اختصاص دهید. مثلاً نیازی نیست مثل یک کارمند از هشت صبح تا چهار بعد از ظاهر در محل کارتان حاضر شوید و کار کنید. آزادی زمان، خود یک سرمایه بزرگ محسوب می شود.

بازاریابی بیمه این امکان را به شما می­دهد که با یک برنامه­ ریزی مناسب، زمان­های معقول و دلخواهی را برای کار خود تعیین کنید، به طوری که اگر شاغل هستید به کسب و کار فعلی­ تان آسیبی وارد نشود و اگر خانه­ دار یا دانشجو هستید بتوانید به موقع مسئولیت­ها و وظایف معمول خود را نیز انجام دهید.

در واقع این آزادی زمان کار کردن باعث می­شود فعالیت جدید شما به نظم و نظام کاری و زندگی فعلی­ت تان آسیب وارد نکرده و شما را با آشفتگی­های فکری و تشویش­های ذهنی مواجه نسازد.

البته پر واضح است که اگر می­خواهید پیشرفتی سریع و چشمگیر را تجربه کنید باید با تلاش و سخت­کوشی در عرصه بازاریابی بیمه فعالیت کنید. اما آزادی کسب و کار به شما اجازه می­دهد در روزها و ماه­های نخستین که ضمن کسب درآمد در حال یادگیری و تجربه اندوزی هستید، بتوانید برنامه­ ریزی بهتری را برای کارتان انجام دهید.

بنده کاملاً مطمئن هستم که بازاریابی بیمه آنچنان شما را به موفقیت می­رساند که بعد از مدتی که اعتبار و درآمد بسیار خوبی را کسب کردید، حتی حاضرید کسب و کار قبلی خود و دیگر دغدغه­ ها را رها کنید تا با کار بیشتر به صورت تصاعدی و پرشتاب، به درآمد و پیشرفت بسیار خوبی دست یابید.

آموزش کوتاه مدت

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آموزش کوتاه مدت و ساده خود یک سرمایه محسوب می شود، چرا که زمان و هزینه را برای فرد کاهش داده و او را به سرعت وارد بازار کار می کند. یکی از موانع مهمی که باعث می­شود افراد نتوانند در یک حرفه جدید موفق عمل کنند، نیاز آن کار به آموزش­های تخصصی سخت و پیچیده است. در چنین شرایط وقتی افراد وارد یک کار می­شوند، اگر به هر دلیلی از جمله مشغله­ های روزمره نتوانند به خوبی مراحل آموزش را طی کنند، در هنگام کار با مشکلات و چالش­های عدیده ­ای مواجه می­شوند. به طوری که به سرعت انگیزه و اشتیاق خود را نسبت به آن کار از دست داده و به واسطه به وجود آمدن دلسردی و ناامیدی، خیلی زود نیز آن کار را ترک می­کنند.

از این رو چنین کارهایی خیلی مناسب افراد میانسالی که قصد دارند در کنار کسب و کار یا مسئولیت اصلی خود، کار دومی داشته و درآمد خود را افزایش دهند نیست. چراکه اغلب افراد میانسال به واسطه مشغله ­ها، مسئولیت­ها و درگیری­هایی که با کار اول خود دارند، ذهن­شان نمی­توانند آمادگی لازم برای یادگیری آموزش­های تخصصی و پیچیده را از خود نشان دهد.

اما یکی از مزایای مهم بازاریابی بیمه آن است که شما هر سن و سالی که داشته باشید و با هر میزان از تمرکز و آمادگی ذهنی، می­توانید با طی کردن یک دوره آموزشی ساده و بسیار کوتاه مدت، اصول و شیوه­ های کاری را فرا گرفته و در ادامه از مسیر کار و تجربه ­اندوزی به مرور مهارت­ها و توانمندی­های خود را ارتقا دهید.

این سادگی آموزش به شما کمک می­کند بدون نگرانی از مواجه شدن با حجم زیادی از اطلاعات و روش­های تخصصی، وارد این حوزه شوید و در کمترین زمان ممکن بتوانید به شکلی موثر فعالیت خود را آغاز کنید.

پس معطل چی هستید؟

اگر دانشجویی هستید که به دنبال کاری پاره ­وقت با درآمد خوب می­گردد تا بتواند در کنار درس خواندن هزینه­ های سنگین تحصیلش را تامین و علاوه بر این سرمایه ­ای خوب برای آینده­ اش فراهم کند، اگر خانم خانه ­داری هستید که دوست دارد در کنار رسیدگی به مسایل و مسئولیت­های خانه، عایدی خانواده­اش را به شکل مطلوبی افزایش داده و به شکلی موثر به بهبود آینده فرزندانش خود کمک کند، اگر کارمند یا شاغلی هستید که به دنبال یک شغل دوم مناسب، مطمئن، بی­ دردسر اما درآمدزاست تا بتواند هزینه ­­های سنگین زندگی را تامین نماید، اگر بازنشسته­ ای هستید که می­خواهید از طریق یک شغل مناسب و آسان و بی­ دغدغه درآمدی برای خود و فرزندانش فراهم نماید و حتی اگر فردی هستید که به دنبال یک شغل اول، مطمئن و پردرآمد می­گردد تا آینده خود را بسازد و امکان پیشرفت و ثروتمند شدن را در برابر خود احساس کند، بازاریابی بیمه انتخابی مناسب برای شماست چراکه:

* بازاریابی بیمه شغلی مطمئن با شیوه کار و درآمدی تضمین شده است.

* بازاریابی بیمه شغلی معتبر و با کلاس است و وجهه اجتماعی بسیار خوبی دارد

* بازاریابی بیمه شما را تبدیل به کارشناس دلسوز و قابل اطمینان می­کند. کارشناسی مورد اعتماد و وثوق دوستان و آشنایان و همچنین افرادی جدیدی که با آنها ارتباط برقرار می­کنید.

* بازاریابی بیمه به شما امکان می­دهد درآمد خود را به صورت تصاعدی ارتقا داده و در مسیر ثروتمندی قدم بر دارید.

* بازاریابی بیمه برای هرشخصی با هر مدرک و تخصص و مسئولیت فعلی مناسب است.

* بازاریابی بیمه به شما امکان می­دهد با کسب و کارهای مختلف و ریسک­ها و رموز موفقیت در آنها آشنا شوید و بتوانید در آینده کار خود را گسترش داده و یا حتی به سراغ کسب و کاری بروید که از دیرباز آرزوی انجام آن را داشتید.

* بازاریابی بیمه دامنه روابط شما را به شدت گسترش می­دهد. این روابط گسترده و موثر در آینده برای بسیار از امور و غلبه بر بسیاری از چالش­ها به کمک شما خواهد آمد.

* بازاریابی بیمه روابط عمومی، اعتماد به نفس و عزت نفس شما را به شکلی مطلوب و موثر ارتقا می­دهد.

* بازاریابی بیمه به شما کمک می­کند توانایی­ها و استعدادهای پنهان خود را شناسایی و شکوفا کنید.

* بازاریابی بیمه به شما کمک می­کنید بدون هزینه و سرمایه و ابزار و امکانی خاص، شغلی هیجان­ انگیز، خاطره ­ساز و البته مطمئن و رو به رشد داشته باشید.

شیوه آغاز فعالیت

فرایند ورود و آغاز کار در حوزه بازاریابی بیمه بسیار آسان است و شامل موارد زیر می­شود:

1ـ مراجعه به یکی از نمایندگی­ های بیمه و اعلام آمادگی برای آغاز کار

2ـ انعقاد قرارداد رسمی با بیمه به عنوان بازاریاب (که درآمد و سود شما را تضمین کرده و تعهداتی را به عنوان نماینده بیمه برای­تان ایجاد می­کند).

3ـ طی کردن یک دوره آموزشی بسیار کوتاه مدت در حد دو تا سه روز

4ـ دریافت کارت و معرفی نامه معتبر (با مهر شرکت بیمه)

5ـ تعیین لیستی از مخاطبان بالقوه

6ـ آغاز مذاکره و گفتگو برای جذب مشتری

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*