قانون سه در استخدام


academyhaft 5 مهر 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

اول، قبل از آنکه تصمیم به استخدام کسی بگیرید، با او دست‌ کم سه بار مصاحبه استخدامی کنید. اولین بار که با یک داوطلب استخدام مصاحبه می‌کنید، او سعی می‌کند در بهترین شکل خود ظاهرش شود. همه ما نظر به اینکه عاطفی و احساسی هستیم، تحت تاثیر سر و وضع ظاهر قرار می‌گیریم. به طوری که گاه بدون اینکه سایر مسائل و مطالب را لحاظ کنیم، او را استخدام می‌کنیم. این را به خود یادآور شوید معمولاً کسانی که در اولین مصاحبه استخدام می‌شوند، کارمندان خوبی نخواهند بود.

دوم، وقتی به این نتیجه رسیدید که می‌خواهید کسی را استخدام کنید، با او در سه مکان مختلف مصاحبه کنید. کسی که در اتاق شما به عنوان یک داوطلب می‌درخشد، ممکن است در انتهای سالن به شکل دیگری ظاهر شود.

 

بازاریابی موثرتر بکنید

هرگاه نگران سلامت تجارت خود در آینده می‌شوید، باید به بازاریابی و فروش فکر کنید. با تمام وجود به افزایش فروش و درآمد بیندیشید. کم کردن از هزینه و کنترل مخارج یک ضرورت همیشگی است، اما برای رسیدن موفقیت در تجارت نمی توانید صرفاً از هزینه‌ها بکاهید. در بازار پیشروی کنید. 80 درصد بازار هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. تقریباً همیشه فرصت‌های پنهانی گرداگرد شما وجود دارد. توانایی دستیابی به این فرصت های مناسب و بهره برداری از آنها آزمون راستین صلاحیت و شایستگی یک مدیر اجرایی یا یک تجارت است.

بازاریابی از چهار اصل مهم تشکیل می‌شود. این چهار اصل عبارتند از: تخصص، تفاوت‌گذاری، بخش‌بندی و تمرکز. باید بتوانید در هر چهار زمینه شاخص باشید تا در بازار باقی بمانید.

تخصص ایجاب می‌کند که به محصول یا خدمات ویژه‌ای فکر کنید. به بازارهای ویژه توجه داشته باشید و بخواهید نیازهای خاصی از مشتریان خود را برطرف سازید. باید در برابر این وسوسه بایستید که کالاها و خدمات بیش از حد متنوع را به مشتریانی بیش از اندازه و در بازارهای مختلف عرضه کنید.

تفاوت گذاری در کالاها و خدمات بستگی به این دارد که چگونه می‌توانید از از رقبای خود برتر ظاهر شوید.

فرآیند بخش بندی در بازار هم ایجاب می‌کند که دقیقاً مشتریانی را که از کالاهای شما استفاده می‌کنند ـ همان کالاها و خدماتی که شما بهتر از دیگران تولید می‌کنیدـ شناسایی نمایید. پس مرتب مشتریان خود را تحلیل نموده تا بهترین مشتریان بالقوه را در امروز و برای فردا شناسایی کنید.

تمرکز، مستلزم آن است که منابع حیاتی زمان، استعدا و پول خود را روی بازاریابی متمرکز کنید. تلاش های فروش، وقتی روی بهترین محصولی که می‌توانید تولید کنید متمرکز شوند، بیشترین بهره‌وری را به دست می‌دهند.

 

رقابت خود را تحلیل کنید

در ارتش ضرب‌المثلی هست که می‌گوید:«هیچ راهکاری پس از اولین تماس با دشمن پابرجا باقی نمی‌ماند.» در تجارت هم هیچ راهکاری پس از اولین تماس با بازار باقی نمی‌ماند. راهکارها باید پیوسته با واقعیت های بازار تطبیق داده شوند. درست همانطور که مشتاق هستید با فروش کالاها و خدمات خود برای کسب سود تلاش کنید، رقبای شما هم همین علاقه را دارند. آنها می‌خواهند تجارت شما را قبضه کنند و اگر امکانش وجود داشت، همه آن را نصیب خود سازند. رقیب شما برای رسیدن به این خواسته‌اش تقریباً دست به هر کاری می‌زند که مشتری شما را جلب کند. رقیب شما مشخص می‌کند که چه کالایی را در کجا ارائه کنید. رقیب شما، قیمت، میزان سود، نرخ رشد و بقای شما را تعیین میکند. هر کاری که می‌کنید باید با در نظر گرفتن رقبای موجود یا بالقوه باشد.

انگیزه‌های خرید  مشتریان از رقبا را مشخص کنید. آنها با خرید کردن  از رقبا چه سودی عاید خود می‌کنند؟ از رقبا انتقاد نکنید و یا آنها را دست‌کم نگیرید. همیشه از رقبای موفق خود تعریف کنید. ببینید کدام کار را به درستی انجام می‌دهند. سعی کنید از آنها به سود خود بهره‌برداری کنید. به قول سان تزو:« اگر خودتان و دشمن‌تان را بشناسید، می‌توانید در صدها جبهه پیروز شوید »

مقالات مرتبط:
از جایی که هستید شروع کنید
الگوی گوسپا
آینده ایده آل خود را طراحی کنید
3نیاز برتر مشتری
فعالیت استراتژیک ایجاد کنید
به بهبودی مستمر متعهد شوید
هفت اقدام در زمینه عملکرد شخصی
منیع:راهکار برتر
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*