موسس گروه رید


academyhaft 10 بهمن 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

مارک روی

 تاریخ تولد: ۱۲ جون ۱۹۶۱

وضعیت تأهل: دو بار ازدواج کرده با چهار فرزند

بالاترین سطح تحصیلات: دانشگاه

مدارج تحصیلی: لیسانس هنرهای خلاق از دانشگاه کنت

علایق: گلف، شراب، اتومبیل، باغداری

فلسفه شخصی: «اگر سؤالی نپرسید، پس چیزی نمیدانید»

نخستین شغلی که مارک روی انتخاب کرد، کاری کوتاه مدت بود. او در کودکی در گروه تئاتر ملی جوانان ایفای نقش می کرد و پس از کسب مدارج تحصیلی در هنرهای خلاقی، رویاهای بزرگی همچون هنرپیشگی را در سر می پروراند.

پس از مدتی شغل خود را تغییر داد و در سمت مدیریت بازاریابی یک آژانس مسافرتی مشغول به کار شد. در خلال کار در آنجا بود که روش جدیدی برای بازاریابی به ذهنش رسید. روشی که بیشتر روی حفظ مشتریان فعلی تاکید داشت تا تلاش بی وقفه برای جذب مشتریان جدید. روی که تحت تأثیر این ایده قرار گرفته بود و آن را «بازاریابی منفی» می نامید، تصمیم گرفت کل پس انداز خود به مبلغ ۲۵۰۰۰ پوند را روی یک دفتر مشاوره سرمایه گذاری کند و از این طریق به شرکت ها کمک کند تا ایده های خود را عملی سازند. متأسفانه هنگام آغاز این فعالیت شرایط زمانی بسیار نامناسب بود. سال ۱۹۹۰ بود و شرکت های بریتانیایی در حال دست و پنجه نرم کردن با رکود بودند.

اما روی که تمام پس انداز خود را در این کار سرمایه گذاری کرده بود نمی توانست از آن چشم پوشی کند. پس قراردادی را امضا کرد مبنی بر اینکه بانک اطلاعاتی کسانی که اخیرا از خانه خود نقل مکان کرده بودند را برای شرکت های پست مستقیم (شرکت هایی که آگهی ها و درخواست ها و کالاهای فروشی و غیره را مستقیما از طریق پست به شمار زیادی از مردم ارسال می کنند) تأمین نماید. در ابتدا ایجاد بانک اطلاعات صرفاً راهی بود که بتواند دفتر مشاوره خود را حفظ نماید اما یک روز متوجه شد که می تواند ایده بازاریابی منفی خود را در بازاریابی مستقیم به کار بندد. به این ترتیب، تصمیم گرفت یک بانک اطلاعاتی از کسانی که از آدرس های سابق خود نقل مکان کرده بودند تهیه کند و بدین ترتیب شرکت ها میتوانستند ارسال نامه به آن آدرس ها را متوقف نمایند.

اما نامه هایی که به آدرس های قدیمی ارسال میشد صرفاً مشکلی بود که به راه راه حل نیاز داشت. وقتی پدر او در سال ۱۹۹۹ درگذشت، روی متوجه باید روشی ابداع شود که از آن طریق شرکت های پست مستقیم از ارسال نامه به کسانی که وفات یافته بودند نیز خودداری کنند.

راه حل روی ایجاد فهرست متوفیان بود، یک بانک اطلاعاتی از متوفیان که شرکتهای پست مستقیم می توانند با استفاده از آن، نام متوفیان را از فهرست هایشان حذف کنند. همچنین بستگان متوفیان می توانند وارد سایت شوند و یک اسم حذف شده را از میان صدها فهرست پستی پیدا کنند. تاکنون نام بیش از 3.2 میلیون نفر در این سایت به ثبت رسیده است.

سه سال قبل تاکنون ۱۱۶۰ شرکت پست مستقیم برای مراجعه به سایت متوفیان اقدام کرده اند. این سیستم هم اکنون ٪۵۶ از تمام پست های مستقیم که به بریتانیا ارسال میشود را حذف می کند. گروه رید ۶۱ کارمند دارد که پاریس، تورنتو و استرالیا فعالیت میکنند. گردش مالی این شرکت در سال 2004 به 11 میلیون پوند برسد که 1.7 میلیون پوند از آن سود بود.

مقاله مرتبط:
چگونه موفق شدم
منبع: چگونه موفق شدم نوشته راشل بریج
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*