22 راهکار برای تقویت نیروی جذب


academyhaft 2 اسفند 1396 دقیقه مطالعه
iOS 14

دسترسی سریع به عناوین

راهکار 1: تعریف و تمجید

زمانی که احساساتی منفی دارید و قصد تغییر آن را دارید، به افکار خوشایند ذهن‌تان جهت بدهید و با به راه‌انداختن بازی تعریف و تمجید، احساسات مثبت‌تان را نسبت به پدیده‌های پیرامون خود ابراز کنید.

راهکار 2: جعبه جادو

زمانی که سرحال هستید و آماده‌ی دریافت آرزوهای خود، جعبه‌ی زیبایی تهیه کنید و عکس تمام چیزهای را که دوست دارید داشته باشید، در آن قرار دهید. این فرآیند شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما فرایند موثری است و با تقویت توانایی تجسم شما، راه ورود آرزوهایتان را به زندگی خود باز می‌گذارید.

راهکار 3: گارگاه خلق

بر روی چهار تکه کاغذ این عناوین را بنویسید: بدنم، خانه‌ام، رابطه‌ام، شغلم؛ حال زیر هر کدام از عناوین، خواسته‌هایتان را بنویسید. با این کار انرژی پیرامون آن موضوعات را فعال می‌کنید و از مقاومت افکار مخالف‌تان می‌کاهید.

راهکار 4: واقعیت مجازی

در این فرایند، صحنه‌ای خوشایند در ذهن‌تان فعال می‌کنید و فرکانس به وجودآمده، شما را در حالت پذیرش خوشبختی قرار می‌دهد.

راهکار 5: خوشبختی

در این راهکار ابتدا یک حساب بانکی فرضی برای خود باز کرده و مانند یک سپرده‌ی واقعی در آن پول می‌گذارید و از آن برداشت می‌کنید. این بازی را هرچه بیشتر گسترش بدهید و با تاکید بر لذت بردن، دامنه‌ی جذب‌تان نیز بالاتر می‌رود.

راهکار 6: فرآیند تمرکز

وقتی افکار منفی به سراغ شما می‌آیند، می‌توانید تا مدتی فقط بر تنفس خود تمرکز کنید. با این کار برای مدتی ذهن شما خالی از هر اندیشه‌ای است و این گونه مثل میانبری در جهت عقاید شما عمل می‌کند. پس از آنکه توانستید افکار منفی را از خود دور کنید، می‌توانید به فرکانس اصلی خود بازگردید.

راهکار 7: ارزیابی خواب

خواب‌های ما مطابق افکار ما هستند و نشان‌دهنده‌ی موضوعاتی هستند که به آن‌ها بسیار توجه کرده‌ایم. اگر پس از بیدار شدن از خواب، احساس خوبی داشتید، میتوانید مطمئن باشید که افکارتان درباره‌ی آن موضوع در همان جهتی پیش می‌رود که دوست دارید.

راهکار 8: کتاب جنبه‌های مثبت

برای این کار دفترچه‌ای زیبا تهیه کنید و هر روز دقایقی را به آن اختصاص دهید. در هر برگ آن نام یا مشخصات کسی یا چیزی را که احساس خوبی در شما برمی‌انگیزد، بنویسید. سپس به دلایل تراویدن آن احساس از شخص یا عنصر موردنظر بپردازید.

راهکار 9: راهکار فیلم‌نامه

وانمود کنید نویسنده‌ای هستید که اختیار نوشتن زندگی خود را دارید و هر آنچه می‌نویسید به همانگونه اجرا می‌شود. در واقع با این کار زندگی دلخواه خود را می‌نویسید و در نهایت مشاهده خواهید کرد که هستی هم  افراد، مکان‌ها و رویدادهایی را که شما دوست دارید، در اختیارتان می‌گذارد.

راهکار 10: فرایند زیرگلدانی

هر گاه در طی برنامه‌ریزی‌های روزمره و در حالی که همیشه مقدار زیادی از کارهای نوشته‌شده را بدون انجام می‌گذارید، به این روش عمل کنید. کاغذی برداشته  و در سمت چپ ان بنویسید: «کارهایی که امروز انجام میدهم» و در سمت راست ان بنویسید: «کارهایی که مایلم هستی برایم انجام دهد.»

راهکار 11: فرآیند نیت جداگانه

بهتر است به جای آنکه سعی کنید فکری قوی را تغییر دهید، با فکری تازه که قدرت چندانی ندارد، کار خود را شروع کنید. این فرایند به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری روی افکارتان تمرکز کنید.

راهکار 12: چه خوب می‌شود اگر…

این جمله باعث می‌شود واکنش مثبتی از خود نشان دهید، فرکانس‌تان را تقویت کرده و نقطه‌ی جذبتان را بهبود بخشید. با انجام این بازی با ذات خود به هماهنگی می‌رسید و دیگر به افکار منفی نمی‌اندیشید.

راهکار 13: کدام فکر احساس بهتری به وجود می‌آورد؟

بنشینید و افکارتان را راجع به هر چیزی روی یک برگه بنویسید و سعی کنید با بهتر کردن جمله‌ها، منفی بودن را از آن‌ها بگیرید. درست یا غلط بودن جمله‌ها مهم نیستند بلکه احساسی که منتقل می‌کنند، مهمتر هستند.

راهکار14: سروسامان دادن به بی‌نظمی

محیط بی‌نظم باعث می‌شود، نقطه‌ی جذب‌تان هم بی نظم باشد. با جمع و جور کردن کارهای ناتمام، نامه‌های بی‌پاسخ، پروژه‌های ناقص، قبض‌های پرداخت نشده و مدارک طبقه‌بندی نشده، سیطره‌ی منفی ساطع شده از آن‌ها را از زندگی خود دورکنید. معمولاً دو مسئله مانع از مرتب کردن به هم ریختگی‌ها می‌شود:  اول آنکه شاید قبلا وسیله‌ای را دور انداخته و بعداً به ان نیاز پیدا کرده باشید و دوم این که وقت کافی برای مرتب کردن نداشته باشید. این فرآیند نوعی مرتب کردن سریع است که با آن چیزی را که بعداً موردنیاز باشد را دور نمی‌اندازید.

راهکار 15: فرایند کیف پول

برای این کار یک چک 50 هزارتومانی در کیف پول‌تان می‌گذارید و با خود به بازارها و مراکز خرید می‌برید. سپس با همین پول ناچیز تصور خریدن بسیاری چیزهای مختلف را که می‌توان با آن خرید، انجام میدهید. این فرایند احساس خوبی در شما به وجود می‌آورد و پس از چند روز احساس خوشبختی خواهید کرد.

راهکار 16: فرایند چرخش

هنگامی که متوجه می‌شوید آرزویی که بر زبان آورده‌اید، عکس خواسته‌ی واقعی‌تان است، مکث کرده و می‌گویید:« من می‌دانم که چی نمی‌خوام؛ ولی می‌خواهم بدانم که چی می‌خوام؟» این مسئله باعث می‌شود تا فرکانس‌تان را تغییر داده و خواسته‌تان را پیدا کنید.

راهکار 17: دایره‌ی تمرکز

دایره‌ی بزرگی روی یک کاغذ بکشید و در وسط آن دایره‌ی دیگری به قطر دو سانتی متر رسم کنید وبه آن خیر شوید تا افکار منفی از سر شما بیرون برود. حال بیایید جملاتی که احساس خوبی در شما به و جود می‌آورند را همچون اعداد ساعت در اطراف دایره‌ی بزرگ بنویسید. با خیره شدن به این عبارات، آن‌ها را درونی کنید.

راهکار 18: یافتن درجه احساس

وقتی طوری زندگی کنید که گویی به ارزویتان رسیده‌اید، دیگر به عدم رسیدن به آرزویتان نمی‌اندیشید. با این کار، درجه احساس خود را بالاتر برده و به برآورد شدن حتمی آن کمک می‌کنید.

راهکار 19: رهایی از مقاومت: رهایی از بدهی

دفترچه‌ای تهیه کنید و به تعداد مخارج ماهانه‌ی خود در ان ستون بکشید. سپس ریز تمام بدهی‌های ماهانه خود را بنویسید. سعی کنید با وجود نداشتن پول کافی، تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنید. و حقوق خود را بیشتر از بدهی‌های خود در نظر بگیرید. با این کار تمام بدهی‌های خود را پرداخت شده می‌بینید و خوشحالی به سوی شما می‌آید.

راهکار 20: توجه به مدیر

تصور کنید صاحب شرکتی بزرگ با هزاران کارمند هستید و به جای خود شما، مدیری دارید که بر همه‌ی آن‌ها مدیریت می‌کند. هر فکری به نظر شما می اید به مدیر خود می‌گویید و او سریعاً قول پیگیری آن را می‌دهد. این مدیر، «قانون جذب» است. پس تنها کافی است از او بخواهید تا به سوی شما بیاید.

راهکار 21: احیاء سلامت طبیعی بدن

با حفظ سلامتی خود و راه ‌ندادن بیماری به درون خود، از نیروهای مثبت درون خود محافظت می‌کنید. زیرا بیماری یا درد، نمودی از احساسات منفی است که راه را بر خوشبختی می‌بندد.

راهکار 22: ارتقای درجه‌ی عاطفی

احساسات انسان‌ها شامل 22 احساس هستند که به ترتیب درجه‌ی مقاومت به شرح زیر هستند:

  1. شادی، دانش، قدرت، آزادی، عشق، تحسین

  2. علاقه

  3. شور و اشتیاق

  4. انتظار اتفاقات مثبت، ایمان

  5. خوش‌بینی

  6. امیدواری

  7. رضایت

  8. بی‌حوصلگی

  9. بدبینی

  10. درماندگی، بی‌قراری

  11. شکست

  12. ناامیدی

  13. تردید

  14. نگرانی

  15. سرزنش

  16. دلسردی

  17. خشم

  18. انتقام

  19. نفرت، غضب

  20. حسادت

  21. عدم امنیت، گناه، بی‌ارزشی

  22. ترس، اندوه، غم، یأس، ضعف

احساساتی که کمترین مقاومت را دارند در بالای فهرست هستند و به ترتیب بر میزان مقاومت آن‌ها افزوده می‌شود تا آخرین احساس که بیشترین مقاومت را دارد. در فرآیند ارتقای عاطفی به جایگاه احساسی که فکر می‌کنید در آن هستید، نگاه می‌کنید و سعی می‌کنید با کلماتی که به زبان می‌اورید، خود را به درجه‌ای احساسی برسانید که مقاومت کمتری دارد.

«انسان‌ها چنان درگیر مسائل مادی و زمینی شده‌اند که یادشان رفته، سرچشمه‌ و منبعی ازلی آن‌ها را در برگرفته‌ است. کار ما این است که این انرژی کیهانی را مثل رودخانه‌ای در خود راه دهیم و از مواهب هستی‌بخش آن کامیاب شویم. این همان «قانون جذب» است که با خواستن و تمرکز ما فعال می‌شود و زندگی ما را دربر می‌گیرد.»

مقاله مرتبط:
بخواهید تا به شما داده شود
منبع:
بخواهید تا به شما داده شود نوشته‌ی استر و جری هیکس
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*